• 1
  • 2
2013-03-12, 23:31
Medlem
När du pratar om batteritid och om datorn blir varm? Jag tycker du ska titta på en ASUS G53Jw, jag har en själv,och såg att dom låg runt 10 000 förra året. (gav själv 19) Jag har lyckats få en batteri tid på 3 tim, och jag kan använda den 4-5 dygn! och den blir knappt ljummen. Kolla blocket där finns företag som säljer till mkt bra priser. Lycka till!
Citera
2013-03-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Nu verkar just den länken bugga men är det denna dator: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1593858

så är MSIn helt överlägsen i prestanda

http://www.inet.se/produkt/1970338/a...1g-full-hd-ips

Hoppas den linken fungerar, inet säger iaf att de inte har en bättre laptop för spel än den här för under 9k. Så om du vill förklara lite mer om varför msi datorn är så mycket bättre skulle jag vara jätteglad!

Mvh
Citera
2013-03-13, 17:18
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoeh
http://www.inet.se/produkt/1970338/a...1g-full-hd-ips

Hoppas den linken fungerar, inet säger iaf att de inte har en bättre laptop för spel än den här för under 9k. Så om du vill förklara lite mer om varför msi datorn är så mycket bättre skulle jag vara jätteglad!

Mvh

Japp då var det den. MSIn har ett helt överlägset grafikkort jämfört med Acern. MSIns GTX660 får 15000 poäng i 3dmark 06 medans Acerns 730 får 11000 poäng. ca 25 % skillnad alltså i spelprestanda

Det man betalar lite för i Acerns fall tror jag är IPS-skärmen som ska vara bättre.. har dock för dålig koll på vad som exakt gör IPS-skärmar bättre men det kanske du kan googla om det verkligen är något som du funderar på
Citera
2013-03-13, 17:19
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metamina71
När du pratar om batteritid och om datorn blir varm? Jag tycker du ska titta på en ASUS G53Jw, jag har en själv,och såg att dom låg runt 10 000 förra året. (gav själv 19) Jag har lyckats få en batteri tid på 3 tim, och jag kan använda den 4-5 dygn! och den blir knappt ljummen. Kolla blocket där finns företag som säljer till mkt bra priser. Lycka till!

Inget fel på G5x-serien förutom att dom väger bly

Men annars är det som du säger, grym kylning. Dock passar inte designen alla då G-serien verkligen sticker ut!
Citera
2013-03-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Japp då var det den. MSIn har ett helt överlägset grafikkort jämfört med Acern. MSIns GTX660 får 15000 poäng i 3dmark 06 medans Acerns 730 får 11000 poäng. ca 25 % skillnad alltså i spelprestanda

Det man betalar lite för i Acerns fall tror jag är IPS-skärmen som ska vara bättre.. har dock för dålig koll på vad som exakt gör IPS-skärmar bättre men det kanske du kan googla om det verkligen är något som du funderar på

Tusen tack för ett vänligt svar även fast man ställer lite dumma frågor! Då vet jag att jag borde köpa msi istället!

Du tror inte i5 istället för i7 gör mycket skillnad?
Senast redigerad av Xoeh 2013-03-13 kl. 18:00.
Citera
2013-03-14, 18:49
Medlem
Henczs avatar
Kolla på dell.se

Har själv en XPS15 och den är så najs att jag kanske bara kommer köpa delldatorer för resten av mitt liv. Billigt och bra också kan du själv välja bort onödigt skit du ändå inte vill ha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in