• 1
  • 2
2013-03-04, 21:20
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerryTibbs
Precis.. det är ju halva grejen med att ha en mac att man kan glida in på butiken och få problemet fixat. Som tur var har jag aldrig behövt göra det. Mina macs med mountain lion har ALDRIG krashat... än iaf.

"glida in"... tar de inte betalt för det då??

"beror väl på vad som ska fixas" ... jojo
2013-03-04, 23:51
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
"glida in"... tar de inte betalt för det då??

"beror väl på vad som ska fixas" ... jojo

mja nu har jag apple care vet inte hur det funkar annars...

Har haft 5 laptops nu (PC). Varav 4st Sony Vaio... När de strular får man skicka skiten till deras kontor och fibbla med lådan (som man såklart slarvat bort/slāngt) och trixa med porto och försākring osv. Sen efter en månad får man tillbaks skiten som såklart har samma fel eller nytt fel istället.

Det värsta med en bärbar pc är att det verkar bara vara ett random hopplock, inget verkar genomtänkt. Apple verkar iaf se till att delarna passar i chassit utan att brinna upp eller gå sönder.
Och om något strular kan man iaf gå in på butiken och få det fixat.
2013-03-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilllw00kan
Jag har aldrig tyckt om Apple produkter. Förutom iPodsen. Men Mac är inte dåligt. Just dina problem har jag ingen aning om men som du säger så är nästan alla Mac ägare nöjda och det kan ju inte vara helt ogrundat. Men överpriset är ett faktum.

Langa upp en dator med samma spec som en imac 27 tum, samma skärm etc för samma pris.

Sen kan vi räkna bort musen som bara den är värd 1k och designen som enligt mig är värd några tusen.
2013-03-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bauws
Langa upp en dator med samma spec som en imac 27 tum, samma skärm etc för samma pris.

Sen kan vi räkna bort musen som bara den är värd 1k och designen som enligt mig är värd några tusen.

Men varsågod. Herregud vad patetiskt att du så tvunget måste beskydda ditt älskade märke mot all form av vettig kritik. Jag sa ju inte ens något dåligt om SKITEN förutom att det är överpris på den. VILKET DET ÄR. Och nej jag tänker inte leta upp något att jämföra just din utvalda modell för att du inte ska börja gråta. Om du inte förstår så gör du inte det. Inget jag varken bryr mig om eller kan göra något åt.
2013-03-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilllw00kan
Jag sa ju inte ens något dåligt om SKITEN förutom att det är överpris på den. VILKET DET ÄR.
nej, det är faktiskt inte överpris på mac, eftersom mac är alltid lite före i teknologin... de har ju till exempel thunderbolt och såna där retina skärmar med 3000x2000 upplösning, medan windows bara har 1080p skärmar. till och med en ipad har större upplösning.
2013-03-05, 14:56
Medlem
tzjs avatar
Inlägg av väsentlig karaktär utbruten till egen tråd som ni hittar här: https://www.flashback.org/t2095200

Då tråden med sin start barkat åt pipsvängen, så hänvisar jag till de redan existerande Mac vs PC-trådar som finns.

Tråd låst.
/mod.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in