2014-08-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maruffel
Jag gillar folk som säger negerboll, det är som att de sätter upp en stor skylt över huvudet där det står "jag är dum i huvudet". Då vet man att de är helt ointressanta som människor och inte har någonting vettigt att säga.

Ännu bättre blir det om dom säger:
"Får man inte säga negerboll borde man inte heller få säga vit choklad!"

Det är mina favoritidioter, det!

Jag har förresten aldrig sagt, och kommer aldrig säga, negerboll. Som någon skrev i en krönika: det finns inga nermalda negrer i en chokladboll.

Och inte heller säger man ju negerboll bara för att den är brun? Man säger ju inte till exempel "jag har köpt en ny negerfärgad jacka".
Senast redigerad av tomtoddler 2014-08-08 kl. 13:36.
Citera
2014-08-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Ännu bättre blir det om dom säger:
"Får man inte säga negerboll borde man inte heller få säga vit choklad!"

Det är mina favoritidioter, det!

Jag har förresten aldrig sagt, och kommer aldrig säga, negerboll. Som någon skrev i en krönika: det finns inga nermalda negrer i en chokladboll.

Och inte heller säger man ju negerboll bara för att den är brun? Man säger ju inte till exempel "jag har köpt en ny negerfärgad jacka".

Se Big Steve äta negerboll..

2:40 eller så in i klippet. Han har en egen kanal på Youtube där han testar svenska grejer

http://funfunfun.se/2011/10/9573_Big_Steve_A_day_in_Sweden.woff?play=1

.
Citera
2014-08-08, 18:40
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maruffel
Ytterligare en stoooor skylt, med stooooora bokstäver.

Att bli provocerad av att inte få säga neger... Hur liten är du som människa egentligen?

Det handlar inte bara om ordet "neger" just utan själva grejen att alla ska bli kränkta till höger och vänster och försöka styra vad man "ska" tycka och säga. Det tycker jag inte om. Och neger, negerboll osv. är ett av många ord som man inte "ska" säga.
Citera
2014-08-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Det handlar inte bara om ordet "neger" just utan själva grejen att alla ska bli kränkta till höger och vänster och försöka styra vad man "ska" tycka och säga. Det tycker jag inte om. Och neger, negerboll osv. är ett av många ord som man inte "ska" säga.

Varför!??

Tycka kan man men förklara sig är bättre...

.
Citera
2014-08-08, 21:13
Medlem
Självklart blir det Negerboll!

Blir de "kränkta" så är det inget hur kränkt jag blir av att jobba, slita och betala skatt för att en somalisk getherde med fru och 5-8 barn ska gå på bidrag och klaga på hur dåligt det är i Sverige och hur vi kränker dem!
Citera
2014-08-08, 22:22
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Varför!??

Tycka kan man men förklara sig är bättre...

.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.
Citera
2014-08-10, 02:57
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Bara WT-föräldrar som lär sina barn att det heter negerboll. Och en mörkhyad person kallar man minsann för 'neeeeger'. Snacka om att göra det onödigt svårt för ungen i framtiden. Ni är nog ännu löjligare än människorna som blir kränkta av ordet.
Citera
2014-08-10, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Bara WT-föräldrar som lär sina barn att det heter negerboll. Och en mörkhyad person kallar man minsann för 'neeeeger'. Snacka om att göra det onödigt svårt för ungen i framtiden. Ni är nog ännu löjligare än människorna som blir kränkta av ordet.
Om man är WT för att man är svensk så låt vara att vi är WT. Vi är åtminstone inte rasister som dig och dina vänner från Afrika. Det heter negerboll i Sverige och kan man inte acceptera det så är det bara att flytta hem till Afrika.

Beställde en negerboll på det lokala kaféet häromdagen och varken expediten eller de tre svarta afrikanerna som stod bakom mig reagerade så varför ska vi ändra svenskan för dårar som ni?
Citera
2014-08-11, 00:55
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Om man är WT för att man är svensk så låt vara att vi är WT. Vi är åtminstone inte rasister som dig och dina vänner från Afrika. Det heter negerboll i Sverige och kan man inte acceptera det så är det bara att flytta hem till Afrika.

Beställde en negerboll på det lokala kaféet häromdagen och varken expediten eller de tre svarta afrikanerna som stod bakom mig reagerade så varför ska vi ändra svenskan för dårar som ni?

Haha, är jag afrikan? Roligaste jag har hört på länge. Är rätt så säker på att jag är svensk och röstar dessutom på SD. Tycker bara negerbolls-debatten är löjlig. Från båda sidor.
Citera
2014-08-11, 20:46
Medlem
Headons avatar
Jag vägrar säga negerboll, det heter ju faktiskt basket.
Citera
2014-08-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
Jag vägrar säga negerboll, det heter ju faktiskt basket.

Nejdå, våra grannar i öster kallar det korgboll...

.
Citera
2014-08-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid

Negerboll heter negerboll, och personer som du heter värdelösa tattare. Säger du negerboll så kallar jag dig värdelös tattare. Är det okej, din värdelösa tattare? Har du barn? De är ju uppenbarligen värdelösa tattarbarn, så jag förmodar att det är helt i sin ordning om dina barn kommer hem och säger att de blivit kallade värdelösa tattare, eftersom att det är så ni heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in