2024-01-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissyPhoto
Visst verkar det som att det går bra för Sandra ekonomiskt? Och det är ju toppen! 😄 Men jag undrar bara hur det kan göra det? Vad tjänar hon egentligen pengar på? Hon är väl inte en sån fantastisk storsäljande författare? Eller är hon?
Hon tjänar pengar på sin blogg, det har hon sagt ett flertal gånger. Hon valde att få en fast månadslön från bloggportalen, även där finns ju löneökningar, ist för betalt pr besök. Dessutom länkar hon ju nästan dagligen till butiker och varor. Varje klick på en länk ger reda pengar på kontot. Hon skriver inte böcker som säljer i så stora upplagor att det blir några summor att tala om.
Citera
2024-01-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Hon tjänar pengar på sin blogg, det har hon sagt ett flertal gånger. Hon valde att få en fast månadslön från bloggportalen, även där finns ju löneökningar, ist för betalt pr besök. Dessutom länkar hon ju nästan dagligen till butiker och varor. Varje klick på en länk ger reda pengar på kontot. Hon skriver inte böcker som säljer i så stora upplagor att det blir några summor att tala om.

Ja, dessutom drar större influencers in rejäla summor på sina samarbeten.
Citera
2024-01-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afg77
Ja, dessutom drar större influencers in rejäla summor på sina samarbeten.
Ja är så nyfiken, exakt hur mycket kan en känd (som Sandra tex) influencer tjäna på ett samarbete? Och hur mycket ”per klick” då hon länkar till sidor på nätet som tex säljer en produkt? Jag har noll aning men vill så gärna greppa vilka summor det egentligen handlar om?
Citera
2024-01-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleskuttarn
Alltså på senaste instagram inlägget ser Sandra ut som typ en 12 åring..

Knäppt att någon som verkar lägga så mycket tid, pengar och energi på sitt utseende landar i det där. Har så svårt att relatera till hennes tonårsvurmande, klä sig som en 12-åring och bli helt till sig när ngn tycker man ser ung ut. Medelålderskris? Men hon har kanske alltid varit sån? Känns så... tomt, att vara besatt av ungdom och smalhet. Vi är väl alla mer eller mindre präglade av såna ideal men hon tar det till nästa nivå.
Citera
2024-01-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolanda1
Knäppt att någon som verkar lägga så mycket tid, pengar och energi på sitt utseende landar i det där. Har så svårt att relatera till hennes tonårsvurmande, klä sig som en 12-åring och bli helt till sig när ngn tycker man ser ung ut. Medelålderskris? Men hon har kanske alltid varit sån? Känns så... tomt, att vara besatt av ungdom och smalhet. Vi är väl alla mer eller mindre präglade av såna ideal men hon tar det till nästa nivå.
När man ser henne på Elsas bilder så ser hon inte likadan ut? Där ser man mer en smal snart fyrtio, tycker jag.
Jag tycker mig se att det eskalerat på senare år, även om hennes smalhets var tydlig tidigare också.

Vad fin hennes son är i håret nu förresten.
Citera
2024-01-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistererai
Tror hon tjänar väldigt lite på sina böcker. Gissar att det hon tjänar bäst på är bloggen/instagram, lite på beställda skrivuppdrag och lite på bokförsäljning. Om hela hennes utdelning är typ 60000 som en sån chanelpåse kostar så är det ju inte mycket, även om hon säkert tar ut en bra lön utöver det. Tror hon tjänar som en ”vanlig” övre medelklass, sen får hon ju mycket gratis pga är influerare.

Björn lär ju dock inte tjäna så bra på ett par tidningstexter i månaden, så han får väl vara glad att han blir bjuden på resa av sin tjej! Känns lite taskigt m hans ironiska/2cool4school-inlägg från Mauritius när man vet att SB bjudit på resan med sin utdelning??

Sjukt att Björn gjort sitt instakonto privat nu efter dessa kommentarer…
Citera
2024-01-19, 21:14
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Vad skrev han då innan det blev privat?
Citera
2024-01-20, 01:34
Medlem
Citat:
Herregud..åka till Mauritius och ägna tid åt att sitta och lusläsa flashback. Vilket paradis!😆 Men jo, dom har stenkoll på vad som skrivs här
Citera
2024-01-20, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Vad skrev han då innan det blev privat?

Jag vet inte, jag följer inte honom. Men andra här i tråden har ju beskrivit det som att han skulle raljera och ironisera över deras resa som en otacksam patetisk jävel, haha.
Citera
2024-01-20, 11:49
Medlem
Citat:
Jag vet inte, jag följer inte honom. Men andra här i tråden har ju beskrivit det som att han skulle raljera och ironisera över deras resa som en otacksam patetisk jävel, haha.

Jo men jag såg något på hans stories från resan innan han gjorde det privat. Han typ smygfilmade någon grupp föräldrar som dansade med sina barn eller något. Eller om det var någon grupp personer som dansade zumba. Minns ej helt.

Sluta försöka spela too cool for school när du befinner dig på exakt samma resmål och hotell som personerna du hånar. Ett otroligt oskönt beteende. Du är en turist och småbarnspappa.

Det kommer väl publiceras en gnällig krönika om resan i SvD framöver. Lite i samma stil som den han skrev om Gamla stan.
Citera
2024-01-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Jo men jag såg något på hans stories från resan innan han gjorde det privat. Han typ smygfilmade någon grupp föräldrar som dansade med sina barn eller något. Eller om det var någon grupp personer som dansade zumba. Minns ej helt.

Sluta försöka spela too cool for school när du befinner dig på exakt samma resmål och hotell som personerna du hånar. Ett otroligt oskönt beteende. Du är en turist och småbarnspappa.

Det kommer väl publiceras en gnällig krönika om resan i SvD framöver. Lite i samma stil som den han skrev om Gamla stan.

Vad skrev han om gamla stan?

Verkligen oskönt beteende att filma och göra sig lustig över andra på hotell. Sandra skulle ha köpt Chanelväskan.
Citera
2024-01-20, 22:01
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTYN
Tycker inte det är så konstigt resmål. Hon är ju till skillnad mot tex Elsa B mer äventyrslysten och van att flyga långt efter alla resor till USA och Japan. Tror de valde detta för att de känner sig för coola/fina för Thailand och för att de säkert har e romantisk syn på 5-stjärniga hotell efter att ha sett på White Lotus. Sen är ju all inclusive bekvämt med en två åring.

Dessutom, om jag inte minns fel, 1 timmes tidsskillnad från Sverige, så ett bra resmål med små barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in