• 3
  • 4
2013-03-14, 02:06
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Centrala nervsystemet. Och ja, återigen eftersom kroppen sätts i full beredskap och är redo för en fly eller fajt situation. Att bli kiss/bajs-nödig är också relativt vanligt under en ångestattack då kroppen vill bli av med all onödig last.

Har du någonsin varit riktigt livrädd i ditt liv? Så känns det, hög puls, ont i magen, dödsskräck och yada yada yada...
Jag vet hur ångest känns.

Men egentligen är svaret på frågan att ångest i dagens samhälle är totalt överflödigt?
Citera
2013-03-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Jag vet hur ångest känns.

Men egentligen är svaret på frågan att ångest i dagens samhälle är totalt överflödigt?

Inte nödvändigtvis. Ångest är en signal om att någonting är fel. Inte nödvändigtvis det du tror är fel (folket på tunnelbanan som stirrar, den trånga hissen etc), men ångest får vi när vi är i livssituationer som inte gagnar oss eller då vi går emot våra egna viktiga värden. Att ha ångest är att vara människa.
Citera
2013-04-14, 21:32
Medlem
NerUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Därför att gud inte gillar oss och vill straffa oss mer och mer
gillar detta svar, känns ungefär så iallafall
Citera
2013-04-16, 00:11
Medlem
Ångest är en signal på att #källaren är överfull# dvs man har stoppat bort trängt iväg alltför mycket skit för att orka leva. Tillslut tar det stopp-sök hjälp om det händer.
Citera
2013-04-16, 01:32
Medlem
Nu kanske jag är lite väl okänslig, och kastar handgranater i glashus. Men det är väl ganska självklart att ångest är en naturlig mekanism som "straffar" människan för dåliga val, med den inbyggda förhoppningen att detta inte ska ske igen i framtiden. Det kanske finns några, eller en hel del som har ångest problem utan någon speciell anledning. Men jag upplever att de flesta, särskilt de som upplever det som ett problem, har en kilometerlång lista med övriga problem som orsakar ångest, snarare än någon ond ångest som dyker upp helt utan anledning.
Citera
2013-04-16, 04:25
Bannlyst
ångest är djävulen. det gäller att bli av med djävulen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in