2013-03-03, 09:21
Medlem
Synpunkter på det här med att nöja sig med en kk-relation bara för att försöka få den andra att falla för en och vilja ha en riktig relation? Det är alltid dödsdömt, eller hur?

Dejtade en man några veckor och började faktiskt falla lite smått för honom. Men då dumpade han typiskt nog mig. Vi var i grym osynk - när han var angelägen i början så var jag nonchalant och avvaktande Och när jag började inse vilken toppen-man han var, ja då ville inte han längre. Men däremot vill han att vi ska fortsätta som kk:s. Har aldrig varit det tidigare och är egentligen helt ointresserad av lösa förbindelser Men grejen är att jag inte ansträngde mig under tiden vi dejtade, eftersom jag inte var så intresserad själv förrän på slutet. Visade liksom inte upp mig från min bästa sida, Så funderar lite smått på att gå med på det här och shejpa upp mig lite mer den här gången, så kanske han ändrar sig. Meeen... all vettighet i mig vill bara bitchslappa mig ur den idén omedelbart.

Någon som har någon egen erfarenhet av liknande situation?
Senast redigerad av improved-taste 2013-03-03 kl. 09:40.
Citera
2013-03-03, 09:44
Medlem
SkonaMigs avatar
Självklart kan man gå från KK till förhållande, det är ju den bästa utgångspunkten. Då köper du inte grisen i säcken.

För att få honom på fall bör du inleda en KK-relation och samtidigt vara öppen med att du har för avsikt/träffar andra killar, och inte alltid vara tillgänglig. Du får verka en smula mer ointresserad.

Enkel match.

Allt gott!
Citera
2013-03-03, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkonaMig
Självklart kan man gå från KK till förhållande, det är ju den bästa utgångspunkten. Då köper du inte grisen i säcken.

För att få honom på fall bör du inleda en KK-relation och samtidigt vara öppen med att du har för avsikt/träffar andra killar, och inte alltid vara tillgänglig. Du får verka en smula mer ointresserad.

Enkel match.

Allt gott!

Jamen grisen har han ju redan sett, så att säga Vi har ju dejtat ett tag. Och trots min viktorianska ådra hade vi faktiskt sex under den tiden.

Jag tänker lite som så att har man träffat en människa några veckor, men ändå inte trillar dit så undrar jag om det inte är så att det är någon slags grundkänsla som saknas. Och då spelar det väl ingen roll om jag sen börjar träffa honom helt upppiffad och pigg och glad och strålande. Fanns det inte där från början så borde det väl vara kört?

Och normalt skulle jag hålla med dig om det där med att inte vara för tillgänglig. Men det var ju precis så jag var under tiden vi dejtade - och se vart det ledde mig... rakt in till relationsakuten på Flashback...

Tack för synpunkterna, allt gott till dig med!
Senast redigerad av improved-taste 2013-03-03 kl. 10:08.
Citera
2013-03-03, 10:10
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Själv tror jag inte att en sk kk-relation är ett bra utgångsläge för en riktig kärleksrelation. Hur situationen utvecklats i ditt fall tyder ju också på det.
Är man intresserad av att dela hela sin tillvaro med någon så är ju en kk-relation utesluten, ja rent av förolämpande.
Citera
2013-03-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Själv tror jag inte att en sk kk-relation är ett bra utgångsläge för en riktig kärleksrelation. Hur situationen utvecklats i ditt fall tyder ju också på det.
Är man intresserad av att dela hela sin tillvaro med någon så är ju en kk-relation utesluten, ja rent av förolämpande.

Ja, blir lite special price only for you av det va. "Ok du ville inte ha mig för 10 kr, men 2,50 då... kom igen, 2 kr??" Är inne på ditt spår. (Bara det att det vore ju så roligt OM...)
Citera
2013-03-03, 10:28
Medlem
SkonaMigs avatar
Jag menar ju att ni båda har provkört varandra och vet att ni gillar det

Trött på att ge verkliga råd till folk som saknar fantasi och/eller erfarenhet. Klart som fan man kan gå från KK till relation. Bästa sättet för att själv gardera sig och inte utveckla känslor/känslor för fort som bygger på en illusion.

Givetvis kan man utveckla känslor senare beroende på hur den andra personen agerar, även om det inte är optimalt. Det är väl hela anledningen till att alla sitter här och vill ha hjälp ur friendzonen, du får åtminstone ligga till skillnad från dem. Att alla frågar om hjälp bygger ju på någon har lyckats "vända på steken"... Alltså vet alla att det är inte omöjligt, och det är det inte, men det kräver ju att personen i fråga besitter de egenskaper som krävs för att vara en självständig man/kvinna och kan kompensera för misstaget de gjorde. Och det är ju dessa råd de får hela tiden. Släpp det och gå vidare. För att 1. dom besitter inte dessa egenskaper och kommer därför inte lyckas, och 2. även om dom besitter egenskaperna är det ett jävla slöseri med tid.
Citera
2013-03-03, 10:48
Medlem
Citat:
Jag menar ju att ni båda har provkört varandra och vet att ni gillar det

Hörreduru... på dig själv istället. Min fundering var om en kk-relation kan leda till en riktig relation. Du svarar då att det är det bästa utgångsläget eftersom man då inte köper grisen i säcken. Mitt svar är att grisen i säcken köper vi ändå inte, eftersom vi redan dejtat. Och du svarar att vi "har provkört" varandra. Ja vi vet att vi gillar det.. so what?? Det har ju (hittills) inte fått honom att vilja inleda en kärleksrelation med mig.

Citat:
Trött på att ge verkliga råd till folk som saknar fantasi och/eller erfarenhet. Klart som fan man kan gå från KK till relation. Bästa sättet för att själv gardera sig och inte utveckla känslor/känslor för fort som bygger på en illusion.

Men ge dem inte då. Enkelt Och så klart ska min frågeställning inte tolkas bokstavligt "KAN kk leda till seriös relation?". Fattar ju att det GÅR. Men är det troligt?? Det är mer det jag vill höra åsikter/erfarenheter kring.
Senast redigerad av improved-taste 2013-03-03 kl. 10:52.
Citera
2013-03-03, 10:54
Medlem
SkonaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av improved-taste
Ja vi vet att vi gillar det.. so what?? Det har ju (hittills) inte fått honom att vilja inleda en kärleksrelation med mig.
Det är förmodligen för att du är en dum brudjävel som är lika klängig och har samma personlighet som en schimpans i så fall. Se dig om efter någon mer jämlik är mitt råd.
Citera
2013-03-03, 11:05
Medlem
Citat:
Det är förmodligen för att du är en dum brudjävel som är lika klängig och har samma personlighet som en schimpans i så fall. Se dig om efter någon mer jämlik är mitt råd.

Oj, humörsvängningar.

Och detta kommer från någon som tror att den han träffar smyger iväg och inseminerar sig själv med sperman som finns kvar i kondomen efter att ni har haft sex...

Tack för dina balanserade och välformulerade råd hur som helst. Jag får väl se om jag tar dem till mig.
Citera
2013-03-03, 11:15
Medlem
pajasos avatar
Visst kan det bli så om mycket annat stämmer, ömsesidiga känslor osv, kul isf men man har ju kk av en andledning och det är för att det sällan just leder till något seriöst, utan att det är vad det är, sex med en person av samma behov utan konstigheter och inget mer med det, problemet som rätt ofta uppstår i en kk relation är ju att tjejen börjar få känslor för killen, och det redan då klipper de flesta killar som kan tänka till lite kk avtalet och tjejen blir automatiskt en bekant man inte ser naken längre, inget mot tjejer, det är bara så det är.
Citera
2013-03-03, 15:44
Medlem
aghaks avatar
Kan säga att jag och min sambo började som kk. Fast vi lyckades bara hålla den relationen ca 2 månader, sen blev vi kära :-) har varit tillsammans nu ca 1 år och har just flyttat ihop!
Citera
2013-03-03, 15:45
Medlem
Det kan fungera vet jag av egen erfarenhet. I mitt fall kände jag först att hon inte var flickvänsmaterial eftersom hon var för slampig. Hon fick däremot känslor för mig rätt fort, ville ligga och gosa osv. Det tog ett par månader men efterhand blev jag förälskad också och vi hade ett förhållande i ungefär ett år som tog slut när hon hittade en annan kvinnas tampong hemma hos mig . Om det inte vore för tampongen hade vi lätt varit gifta idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in