Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Du har redan fått över ditt OS. Det är bara det att du måste göra nya C: bootbar/startbar. Gör så här:
- Starta datorn med gamla disken och ha den nya ansluten, eller anslut den efter start och få med den i systemet.
- Ladda hem Partition Wizard Portable och starta det.
- Där i högerklickar du på nya diskens windowspartition, välj Modify och sedan Set Active. Om det är så att du har Win7 eller Win8 så kan det finnas en partition på 100Mb, isf ska det vara den som ska göras startbar istället.
- Klicka på Apply uppe till vänster för att verkställa det du gjort.
Nu ska den vara bootbar.
Edit:
Såg nu att du endast har Ghostat C:. Ta en titt på gamla disken i Partition Wizard. Är det så att du har en liten 100Mb partition som är "Boot" så får du nog göra om allt från början. Du ska då i Ghost köra Disk>>To Disk istället. Detta för att få med allt som det ska vara.
Sen ev in i PW och göra den lilla bootbar.
Aye, jag har en partition á 100 MB som jag var rädd skulle spöka till det för mig. Men hur fungerar det med ghosten? Förklarar;
Kör med Norton Ghost. Har en Disk på 1TB och en på 500GB. Den på 1TB har jag delat upp så jag har C på en del och sedan 650GB till annat. När jag köra Disk to Disk tar jag väl HELA disken, dvs 1TB och inte bara C-disken/partionen? Min andra, nya, disk är ju bara 500GB isåfall..
Låter flummit.. Men har en disk uppdelad i två partioner; C och F, tar den hela denna disk och då båda partitionerna om jag kör Disk to disk?
Tack för svar i alla fall!