2013-03-02, 11:34
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Främlingsfientlig, homosexuell och ibland även religiös är en människotyp som inte verkar allt för ovanlig. Jag har försökt komma på vad alla dessa egenskaper har gemensamt, och som då kan tilltala dessa knäppgökar?
Länge har jag försökt förkasta tanken på att det skulle finnas någon gemensam nämnare. Det var säkert bara en tillfällighet att en del av ledarna för de främlingsfientliga partierna nere i europa var homo, eller att en främilngsfientlig mördad holländare även var bög.
Även Galne Adolfs sexualitet har väl ifrågasats, och hur manlig ter sig Åkesson?
Ja det finns fler exempel, även bland egna vänner och bekanta. Allt mindre vänner kanske ska tilläggas. Vem orkar i längden med fjolligt, forserat tjat om invandrare...?
Men som sagt var, allt var säkert bara en tillfällighet tänkte jag.
Själv har jag inget emot invandrare. Jag jobbar ihop med många av dem, och de jobbar inte sämre än oss. Snarare tvärs om faktiskt.
Ett av de ministrar i Tokregeringen som jag tyckt sämst om är Migrationsminister Tobias Billström. Jag har alltid tyckt att han framstår som ytterst främlingsfientlig och väldigt olämplig som just Migrationsminister.
Igår fick jag höra att han var öppet bisexuell, och om man googlar honom så ser ju fjanten verkligen även ut som en klockren bög. Detta får mig att än en gång fundera på sambanden här.
Vad tror ni att det finns för samband mellan alla dessa böjelser?
Gillar bögar att ingå i församlingar med en massa storvulna riter ?
Citera
2013-03-02, 11:59
Medlem
Tyvärr är du inte så smart som du tror i och med att du svarar på fördomar med andra fördomar. Vad gör dig bättre än exemplen i din text? Det ter sig vara du som är homosexuell i och med att du lägger så mycket tankekraft på detta, så gå o lek nakenlekar med dina vänner nu.

På en liten sidenote; det är fortfarande betraktat som fel att vara homosexuell inom många inriktningar i de flesta religioner så att vara alla tre är väl relativt svårt.
Citera
2013-03-02, 12:29
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kefftorp
Tyvärr är du inte så smart som du tror i och med att du svarar på fördomar med andra fördomar. Vad gör dig bättre än exemplen i din text? Det ter sig vara du som är homosexuell i och med att du lägger så mycket tankekraft på detta, så gå o lek nakenlekar med dina vänner nu.

På en liten sidenote; det är fortfarande betraktat som fel att vara homosexuell inom många inriktningar i de flesta religioner så att vara alla tre är väl relativt svårt.
Förvånansvärt många religiösa och t.o.m. präster är ju homosexuella. Ta bara en sådan här överdriven fjolla som Jonas Gardel som lägger ner en stor kraft på religiösa funderingar. Sedan så kan man ju dra upp mer aktuella fall av både pedofili, och bögeri inom den katolska kyrkan. Det kan väl knappast undgått dig? Och till sist, ja du får gärna ha vilka funderingar du vill runt min egen sexualitet om du vill. Det rör mig inte ryggen, men det hör väl inte riktigt till ämnet här, va?
Citera
2013-03-02, 13:22
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Jag är främlingsfientlig och heterosexuell, det finns alltså inga kopplingar mellan homofili och sunda politiska ideal.
Citera
2013-03-02, 15:04
Medlem
En mycket dålig trådstart! Kvasivetenskapligt svammel! Det finns inget, som tyder på att "främlingsfientliga" skulle vara homosexuella i högre grad än personer med andra politiska sympatier.

Hitler var definitivt inte homosexuell. Visst har det funnits, och visst finns det, homosexuella inom extremhögern, men det finns ju homosexuella inom alla partier.

Ta en titt på de, som kallar sig anarkister i Sverige idag! Där hittar du massor av homosexuella..
Citera
2013-03-02, 15:49
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Jag är främlingsfientlig och heterosexuell, det finns alltså inga kopplingar mellan homofili och sunda politiska ideal.
Genom det där sättet att resonera så får jag ju verkligen vatten på kvarn iom att nationalistledaren Jörg Haider var homosexuell. Vad hette den andra, och var det inte yttligare en. Och var det inte någon filmare som hette som den där konstnären van Gogh o.s.v....
Citera
2013-03-02, 16:37
Medlem
RarityUberAlless avatar
Haha, nej, det stämmer inte. Visst kan det ha funnits en och annan smygbög inom de nationalistiska leden eller inom de konservativa leden, finns säkert religiösa bögar (rätt många säkert ), men.. Nationalister och liknande är väl mot spridning av sexuell dekadens i samhället. Men som sagt, någon enstaka person som smyger med sin läggning kan man säkert hitta precis som det finns pedofiler som skaffar familj och förtrycker sin läggning livet ut.

Traditionellt sätt så har folk med udda sexualitet eller de som driver politiska frågor som rör "alternativ sexualitet" så som hbt och liknande alltid varit mer åt vänster eller kanske liberaler, kommunister, anarkister mm. Att vara homo är ju rätt PK i västvärlden medan nationalism är något som förtrycks.
Citera
2013-03-02, 20:11
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RarityUberAlles
Haha, nej, det stämmer inte. Visst kan det ha funnits en och annan smygbög inom de nationalistiska leden eller inom de konservativa leden, finns säkert religiösa bögar (rätt många säkert ), men.. Nationalister och liknande är väl mot spridning av sexuell dekadens i samhället. Men som sagt, någon enstaka person som smyger med sin läggning kan man säkert hitta precis som det finns pedofiler som skaffar familj och förtrycker sin läggning livet ut.

Traditionellt sätt så har folk med udda sexualitet eller de som driver politiska frågor som rör "alternativ sexualitet" så som hbt och liknande alltid varit mer åt vänster eller kanske liberaler, kommunister, anarkister mm. Att vara homo är ju rätt PK i västvärlden medan nationalism är något som förtrycks.
Här handlar det om nationalister i ledande ställning, och då är bögarna klart överrepresenterade. Speciellt om man ser till det du skriver om att nationalisterna är emot sexuell dekadens. Och det är väl inga smygbögar. Två nationalistpartier nere på kontinenten hade väl partiledare som var öppet homosexuella, och en heter väl nästan Stjärt,,,,,
Billström är väl det närmaste man kan komma en nationalist utan att vara med i SD, och han är öppet bi-sexuell. Hur stor är chansen för allt detta om det inte var så att de dras till sådana där rörelser? Bögar är helt klart överrepresenterade. Jag försöker bara komma med en förklaring till fenomenet. Jag skriver alltså att homosexuella verkar dras till rörelser med främlingsfientlig inriktning. Jag skriver inte att alla som är med i sådana rörelser är homosexuella. Så kan vi inte diskutera det då, eller är det för känsligt, en öm tå.
Citera
2013-03-06, 17:51
Medlem
Landsknechts avatar
Jag tror personligen inte att man har mycket valfrihet när det kommer till ens sexualitet, så jag ser ingen motsättning mellan att vara nationalist eller kristen och att vara homosexuell. Det viktiga i det senare fallet (d.v.s. om man är kristen) är att inte leva ut sin sexualitet om man vill vara trogen sin tro.

Detsamma gäller nationalism till en viss del skulle jag påstå. Det finns nog många som tycker annorlunda än mig, men min syn på homosexualitet som nationalist är att det är okej om man håller det relativt privat och inte förespråkar homosexuella äktenskap eller adoptioner.
Citera
2013-03-06, 19:12
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Varför skulle då det ena utesluta det andra? Att vara "främlingsfientlig" kräver ingen speciell läggning. T.om kan man tänka sig att många homosexuella inte är så bekväma med många nysvenskars syn på deras sexuella läggning. Vi har ju trotts allt ett ganska tolerant sätt att se på homosexualitet här i norden.
Citera
2013-03-30, 17:10
Medlem
Enda sedan Hitlers tid har nog nationalism och högerextrema haft den starke mannen som
symbol och varumärke.Kanske var det sådant som har lockat homosexuella.Nu finns det
många homosexuella som är antirasister också tack och lov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in