Citat:
Ursprungligen postat av LSSAH
Är du så van av att bli bedragen utav kvinnor att du är avtrubbad och hatar din egen penis lite mer för varje gång eller vad menar du?
Har hon varit otrogen är detta det minsta hon förtjänade.
Jösses. Otrohet är vidrigt (sjukdomar sprids till oskyldiga, personen som blir utsatt för det kan få svårt med tilliten mm) och jag är förvånad att samhället inte försöker motverka det. Det finns ju lagar att man inte får "förolämpa" och "förtala" folk - det är lite inkonsekvent att låta otrohet passera bara sådär.
Jag tror att det har att göra med att beslutsfattarna är cheating bastards, inte vill de göra sitt eget beteende brottsligt?
Men hur som helst tycker jag att människor som tycker att medeltida straff är fancy borde få registrera sig och sedan dömas till de straff de själva förespråkar om de begår hemska brott.
Och i vilket fall är det helt jävla dingdongvärld att tycka att män har rätt att ta "lagen i egna händer" istället för att kontakta psykvården, som de borde göra.
Tycker man att män har en magisk makt över kvinnor är Afganistan ett lämpligt samhälle att bosätta sig på. Där kan man ostraffat skära näsa och öron av sin fru om man tycker sig ha skäl till det. Eller kasta syra på henne, våldta henne, misshandla henne, skjuta hennes döttrar i huvudet om de inte är tillräckligt lydiga. Ni kan till och med komma undan med pedofili!
Jättebra, det är bara att boka biljett!