Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-01, 19:39
  #1
Medlem
Detta är ett företag i samma stuk som guldbrev.se etc.
Jag har en del guld hemma som jag har ärvt och blev för några veckor sedan uppringd utav en säljare på detta företag SJMK som erbjöd sig att köpa mitt guld.

Visst okej hade ändå tänkt att gå och panta skiten för jag behöver pengar och använder inte dam smycken. De skickade hem ett brev som jag fick lägga mina smycken i och skicka till dem för värdering. Efter 1 vecka så ringer en kille och erbjuder mig ett pris.

Jag hade skickat in ca 12g guld i 18K. Alltså värt en hel del pengar och företaget i fråga erbjuder mig 150 kr per gram.

Alltså 1800kr.

Jag blev så jävla förbannad att jag slängde på luren, fick ringa tillbaka och be dem skicka tillbaka guldet.

Som tur var är farsan gammal guldsmed och jag råkar ha hyfsad koll på vad ädelmetaller är värda annars hade dem säkert skinnat mig som dem gör med många andra kan jag tro.

Här är deras hemsida för er som vill se www.sjmk.se

Någon mer som blivit uppringd av dessa skojare?
Citera
2013-03-01, 21:02
  #2
Medlem
Backafalls avatar
Du kanske kan fylla på med vad du tycker hade varit rimligt och jämföra med andra bolag...
Citera
2018-11-20, 21:41
  #3
Moderator
Diablo1118s avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2018-11-23, 15:01
  #4
Medlem
dotmavriqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backafall
Du kanske kan fylla på med vad du tycker hade varit rimligt och jämföra med andra bolag...

Detta hade varit intressant om TS kan tillägga, ja
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback