• 3
  • 4
2013-03-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturkrig
Nja... I väst är det idag kring 50% av judarna som gifter sig med icke-judar. Det tyder knappast på någon exceptionellt stark etnisk samhörighetskänsla hos genomsnittsjuden.

Att en jude gifter sig med en ickejude utesluter inte på något vis en stark etnisk samhörighetskänsla. Om man sedan tittar lite närmare på den där siffran 50% tror jag att man kommer att finna att åtskilliga av de ickejudiska makarna konverterar till judendomen i samband med äktenskapet och att barnen uppfostras som judar. En stor andel av dem som gifter sig ickejudiskt torde också vara kvinnor, vilket inte är lika kontroversiellt då judiskheten ärvs på mödernet.

Med detta sagt är det förstås så att en del judar "faller ifrån", assimileras och slukas upp av de folkhav den judiska diasporan bor bland. Men kvar blir alltid en hård, etniskt medveten judisk kärna.

Citat:
1. Men gör de det verkligen för att de vill skada det samhälle de själva lever i? Finns det inte andra tänkbara förklaringar?

De ser det naturligtvis inte som att de skadar samhällena de lever i. Tvärtom anser de att de förbättrar dem genom att göra dem säkrare och trevligare för judar att bo i. Fri invandring är bra för judar, dels därför att de då obehindrat kan flytta från land till land, vilket de historiskt ofta har blivit tvungna att göra då de utsatts för förföljelser, och dels därför att det leder till etniskt splittrade samhällen där det inte finns någon etniskt medveten, homogen majoritetsbefolkning som håller dem utanför och kan vända sig emot dem. Det finns också andra fördelar, som till exempel möjligheten att "söndra och härska", som Stephen Steinlight formulerade det.

Citat:
2. En tredjedel gör det inte. Det är ganska många judar det.

Håll i åtanke att det här handlar om den allra mest extrema frågan på den invandringspolitiska skalan. 70% sade att illegala invandrare bör få stanna. Det tyder på ett fullkomligt massivt stöd för mångkultur och massinvandring, precis som jag skrev. Att just invandring och mångkultur är en helig ko för judar över hela världen är för övrigt välkänt och ganska lätt att förstå mot bakgrund av det judiska folkets historia.
Senast redigerad av Banquo 2013-03-30 kl. 18:21.
Citera
2013-03-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollce
Det står ju i artikeln du citera:

Vilket är en minskning menar de.
Sedan så borde man inte såna undersökningar seriöst. Det är inte så att judarna direkt berättar vad de tycker om goyims offentligt. I alla fall inte de flesta och de allra farligaste för den vita populationen.

Den där sidan är helt sjuk förresten. Bara ta och läs detta:

Mer finns här: http://www.simpletoremember.com/arti...ovewithnonjew/
Visar ju klart och tydligt hur att det nästan i varenda fall så är det icke-juden som väljer att gifta sig på ett judiskt sett och ta till sig judiska tankesätt och traditioner.

Det stämmer att en del uppfostras med en judisk identitet, men utan de religiösa attributen. Det handlar dock inte BARA om att den religiösa judendomen försvagas, vilket du i tidigare inlägg antydde.
Citera
2013-03-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banquo
Håll i åtanke att det här handlar om den allra mest extrema frågan på den invandringspolitiska skalan. 70% sade att illegala invandrare bör få stanna. Det tyder på ett fullkomligt massivt stöd för mångkultur och massinvandring, precis som jag skrev. Att just invandring och mångkultur är en helig ko för judar över hela världen är för övrigt välkänt och ganska lätt att förstå mot bakgrund av det judiska folkets historia.

Åsikten är inte mer extrem än att president Obama stöder den. Antagligen med en majoritet av de demokratiska väljarna bakom sig.
Citera
2013-03-31, 21:59
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Följande kolumn av Jonathan Leman i Expressen från 2006, är faktiskt mycket intressant ur flera aspekter beträffande detta ämne:

http://www.expressen.se/debatt/jag-b...t-jag-ar-jude/

Det är precis som Jonathan Leman skriver. Hade någon muslim först sprängt synagogan och sedan med vapen i hand gjort en Breivik mot judiska församlingens medlemmar här i Malmö så hade alla sagt att man måste ju förstå att det bara var Israelkritik. Min erfarenhet som jude är att det finns ingenting som man kan göra mot judar som är för grovt för att inte ursäktas med ordet "Israelkritik". Muslimer är en helt annan sak för där finns det ingenting som är för bagatellartat för att kalla rasism.
Citera
2013-04-01, 02:13
Medlem
senhackarens avatar
Är man kritisk emot juden, så brukar han oftast ge sig, nosa upp någon annan som han kan juda sönder hjärnan på med sitt judeprat m.m. Ingen vettig människa kan ta en sån judeskurk på allvar ändå. Juden hatar man säger emot honom, men det är bara för idioten att ställa sig i en kö och vänta på sin tur.
Citera
2013-04-01, 20:11
Medlem
Citat:
Åsikten är inte mer extrem än att president Obama stöder den. Antagligen med en majoritet av de demokratiska väljarna bakom sig.

Att Obama har beviljat illegala invandrare amnesti innebär inte att det inte är en extrem ståndpunkt i vanliga amerikaners ögon. Om du frågar vita amerikaner motsätter sig helt säkert en överväldigande majoritet amnesti. Medan en stor majoritet av judar däremot tycker det är en bra åtgärd.

Kevin MacDonald publicerade för övrigt precis en artikel som belyser den typiskt judiska hållningen i invandringsfrågan:

Jewish Groups Endorse Immigration Amnesty

http://www.theoccidentalobserver.net...ation-amnesty/
Citera
2013-04-02, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Såg Blankfein på TV idag, där han berättade om hur hårt det är att göra guds arbete..

fick högt blodtryck och bytte kanal, där ser jag Margit Silberstein analysera politik och håna Svenskar, byter kanal igen..

då ser jag helt plötsligt ett avsnitt av Boardwalk Empire som är coolt, då säger Arnold Rothstein till sin judiska kompis att deras blotta närvaro bland gojer borde ha en "civiliserande effekt".. blir trött och tänker surfa lite istället..

surfar in på DN.se och där skriver woldarski om vilka vidriga svin vi vita människor är och att vi är identitetslösa bestar som borde avlivas en masse.

ger upp totalt och går ut och går en sväng, där möts jag av bajsbruna ansikten med gula tänder.. folk som judarna själva erkänner de har dragit hit.

Det är svårt att inte avsky judar för vad de gör, inte för vad de är.
Men efter tillräckligt lång tid under press så blir det svårare och svårare att skilja på judens agerande och judens identitet.

Så vad har ni för tips och trix för att bota min antisemitism som jag ofrivilligt lider av?

Universitetsutbildning, tenderar att bota ett flertal symptom av okunskap.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in