2013-03-02, 18:37
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Lika mycket straff som Ronaldos i senaste klassikern. Båda hade säkert kunnat stå om de ansträngt sig.

Instämmer helt.

Domaren var kass rakt igenom men att släppa straffen är mer än dåligt, det är underligt.
2013-03-02, 18:48
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Jordi Alba, först filmning förra matchen, sedan detta den här matchen:http://www.marca.com/2013/03/02/en/football/barcelona/1362241274.html

Smuts
2013-03-02, 18:50
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Jordi Alba, först filmning förra matchen, sedan detta den här matchen:http://www.marca.com/2013/03/02/en/football/barcelona/1362241274.html

Smuts

Blind kanske? http://twitpic.com/c83n1u
2013-03-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Blind kanske? http://twitpic.com/c83n1u

Jadu, blind? Från den länken han länka så är bilden från annat håll. Så din teori att han ska vara "blind" är idiotiskt. Då man kan inte avgöra från den vinkeln. Men bilden du posta så ser man.
2013-03-02, 19:10
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenken
Ta en ytterliggare titt på situationen så du inte skämmer ut dig fullständigt.

De vevade ett antal repriser på CSport HD, Såg ingen kontakt om han nu inte snuddade med tåspetsen.
2013-03-02, 19:13
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Jadu, blind? Från den länken han länka så är bilden från annat håll. Så din teori att han ska vara "blind" är idiotiskt. Då man kan inte avgöra från den vinkeln. Men bilden du posta så ser man.

Han skrev ju dock som att han var helt säker på att han gav fingret. Han kanske kan lugna sig lite innan han spyr ut sig felaktiga saker.
2013-03-02, 19:17
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Sluta, det var straff.

Vart är kontakten, lilltå mot lilltå? Hade Adriano iaf haft vettet att slänga ut sitt ben så att det träffade Ramos så hade jag köpt att det blev straff men nu faller han bara i förebyggande syfte.
2013-03-02, 19:25
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Varför? Är du stolt över en betydelselös match i ligan där ni dessutom hade hjälp av domaren? Haha herregud hoppas verkligen Real åker på tisdag.

Kila iväg nu och ät ditt lördagsgodis.

Jaha så Barcelona har aldrig haft fördelar när domaren dömer?
2013-03-02, 19:59
Medlem
punjabistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment-of-truth
Jaha så Barcelona har aldrig haft fördelar när domaren dömer?

Barca har haft medgång när det gäller domare, speciellt i Champions League mot Chelsea. Det finns inte så mycket att prata om där. Det går inte att förneka.

Däremot undrar man när Real fans slår sig själva på bröstet efter vinst mot Barcelona, vad är syftet? Att visa någon överlägsenhet? Tycker man ska vara försiktig att kalla sig storlag när man har torskat mot Getafe, Sevilla, Betis, Malaga, Granada i ligan. Även i dubbelmötet mot Borussia visade man ingen styrka heller.

Det kallas för att Real är i form just nu. Mourinho är ändå slut, för Real kommer inte vinna Champions League. Ser inte hur dom ska göra det.

Barca har en svacka helt klart. Det är väl logiskt att när ledaren som har huvudansvaret inte är på plats att saker och ting inte kan vara lika bra. Det är just därför den personen har huvudansvar. Tror på något vänster att Barca kommer rycka upp sig och gå vidare mot Milan i CL även om det ser riktigt dystert ut.

Vilka som filmar, gör efterslängar osv tänker jag inte ens diskutera. Däremot tycker jag det är svagt av domaren att fria straffen då han en bra period innan visar att han är stressad och allmänt förvirrad och dömer konstigt åt båda hållen.

Galen skillnad är det än idag hur man står upp i det fysiska spelet i Spanien jämfört med England. Suarez leder förövrigt skytteligan just nu i PL.
2013-03-02, 20:07
Medlem
Höj nivån markant! Läs på om regel 0.03. /MOD
Senast redigerad av TKD_1337 2013-03-02 kl. 20:16.
2013-03-02, 20:19
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Vart är kontakten, lilltå mot lilltå? Hade Adriano iaf haft vettet att slänga ut sitt ben så att det träffade Ramos så hade jag köpt att det blev straff men nu faller han bara i förebyggande syfte.

Om du tittar så ser du att det är straff.

Är du allvarlig eller trollar du? Straffen är tydlig.
2013-03-02, 20:48
Medlem
Det är ju helt fantastiskt att Adriano går miste om straffen för att han spelar över och därmed får domaren att tro att det bara är ännu en filmning. Jag undrar om Adriano inte redan börjat sitt teaternummer innan den påstådda kontakten med Ramos sker. Oavsett vilket tycker jag Adriano och Barcelona får skylla sig själva när de filmar och överdriver i parti och minut (vilket naturligtvis också gäller Real Madrid om någon Barca-onanist var på väg att attackera mig), det är inte lätt för domaren att avgöra när det är teater och när det är på riktigt. När det dessutom är en blandning av filmning och fällning är det stört omöjligt att göra rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in