2013-03-01, 17:33
Medlem
treochenhalvs avatar
Har av olika anledningar hamnat i en väldigt knepig ekonomisk situation som gör att jag 4 veckor måste skaffa fram 25 000 kr.
Kan tyvärr inte låna av släkt eller vänner.

Vilken ränta kan man förvänta sig på detta belopp? Hur lång tid är lämpligast att betala av? Jag har fast anställning (årsinkomst ca 210 000) men räknar inte med att få balans i min ekonomi förrän till sommaren/hösten. Fram till dess kommer jag leva på väldigt lite pengar.
Citera
2013-03-01, 17:49
Medlem
25 000 är inte mycket räknat i banksiffror. Om du inte har några betalningsanmärkningar eller skulder går det säkert bra. Gå till den bank du är medlem i och ansök om ett lån, be gärna om en individuell prövning så kan du till och med få en lägre procentränta.
Citera
2013-03-01, 18:12
Medlem
Dj-mEros avatar
Jobba svart som rörmokare. Du kan tjäna som fan.
Citera
2013-03-01, 20:57
Medlem
http://www.compricer.se/privatlan/#&amount=25000&time=2&autoinvoice=yes&loan=renew&s econdapplicant=no
Citera
2013-03-01, 23:22
Medlem
treochenhalvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dj-mEro
Jobba svart som rörmokare. Du kan tjäna som fan.

Man kanske ska ha lite förkunskaper då.
Citera
2013-03-02, 00:02
Medlem
treochenhalvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
25 000 är inte mycket räknat i banksiffror. Om du inte har några betalningsanmärkningar eller skulder går det säkert bra. Gå till den bank du är medlem i och ansök om ett lån, be gärna om en individuell prövning så kan du till och med få en lägre procentränta.

Okej, jag har jämfört lite på nätet nu.
Vad menas med att räntan är avdragsgill i deklarationen? Hela räntan?
Citera
2013-03-02, 00:40
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treochenhalv
Okej, jag har jämfört lite på nätet nu.
Vad menas med att räntan är avdragsgill i deklarationen? Hela räntan?
Ja, du får dra av räntan mot dina löneinkomster. Det innebär att du slipper skatt på den summan på din lön. Alltid lite hjälp på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in