2013-03-01, 14:03
Medlem
Artikeln som publicerades bör finnas lätt tillgänglig på både forumet och på flashback.se.

Det är tydligt att många inte känner till Flashbacks historia. Och varför skulle de? De som är födda sent har aldrig haft någon chans att av rena sammanträffanden stöta på "historien om Flashback".

Ingen (eller mycket lite) information fanns att hitta någonstans på Flashback fram tills dess att artikeln publicerades. Nu riskerar artikeln att hamna i glömska ju djupare in i "arkivet" den hamnar.

Publicera artikeln någonstans så att användare enkelt kan "stöta på" artikeln. Förslagsvis under "FAQ", "Regler" eller som en ny flik som kan heta t.ex. "Vad är Flashback?", "Om Flashback", "Flashbacks historia" eller dylikt.
Kanske som en klistrad tråd i denna forumdel.

Någonting! Det är viktigt att även unga människor förstår vad Flashback är, och inte bara tror att det är "stället där fanatiska SD:are hänger"
Citera
2013-03-01, 14:33
Medlem
epost72s avatar
Problemet kan vara att den aktuella texten är lite lång http://www.flashback.se/flashbacks-historia
97302 tecken, ett inlägg kan bara innehålla 10000 tecken.
Förvisso går det att dela upp det på flera inlägg.
Egentligen skulle det bara vara bra eftersom texten är ganska massiv, då kunde man dela upp det bättre.

En del står att läsa i den "gamla" FAQ:n
Här

Men visst det kunde göras mer lättillgängligt.
Kanske genom att länka här
Citera
2013-03-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Problemet kan vara att den aktuella texten är lite lång http://www.flashback.se/flashbacks-historia
97302 tecken, ett inlägg kan bara innehålla 10000 tecken.
Förvisso går det att dela upp det på flera inlägg.
Egentligen skulle det bara vara bra eftersom texten är ganska massiv, då kunde man dela upp det bättre.

En del står att läsa i den "gamla" FAQ:n
Här

Men visst det kunde göras mer lättillgängligt.
Kanske genom att länka här
Se där. Det finns ju många ställen den finns på
Bara jag som aldrig stött på det. Om det beror på mig eller inte kan jag givetvis inte veta, men det skulle vara trevligt om det lyftes fram lite mer på något sätt.

Ett annat alternativ skulle kanske vara vid registrering.
Om jag inte minns fel så finns det en text där det står ungefär: "Du kan börja använda ditt konto om 3 dagar. Under tiden kan du läsa på om Flashbacks regler.". Det kanske skulle kunna vara passande att då lägga in "Under tiden kan du läsa på om Flashbacks regler och vår historia."
Citera
2013-03-01, 16:06
Moderator
^Eazs avatar
Skulle gärna ha den uppe brevid Prenumerationer, visst inget som man skulle använda sig av (precis som med prenumerationer), men nya användare kanske undrar vad det är för något, klickar sig in och läser artikeln. (Men med det sagt, så kan ju många användare inte ens reglerna som också länkas där uppe, så risken är väl att knappen skulle missas helt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in