2013-03-01, 08:15
Medlem
Hallå där Flashback!

Befinner mig i Asien sedan en tid tillbaka och nyfikenheten börjar ta ut sin rätt. Är inte insatt inom drogkategorin, har testat alkohol, nikotin, cannabis, skrattgas (?) och tramadol.
Tramadol fick jag utskrivet efter en operation för ett par år sedan och fann mig gilla ruset.
Köpte mig några kartor på närmsta apotek när jag kom ned till Asien.

Jag är inte intresserad eller villig att lite på någon utav alla taxichaufförer som erbjuder kokain, amfetamin etc. Utan undrar om det finns något mer i stil med tramadol? Menar inte nödvändigtvis opiat, då dessa är så beroendeframkallande. Utan mer någon som inte är en så "tung" drog, t.ex. finns på apotek här men du behöver recept hemma i Sverige. Få en liten extrakick när efterfester drag igång typ.

Gärna tips på saker som är "uppåt". Men allt uppskattas.
Tacksam för svar
Citera
2013-03-01, 08:24
Medlem
LightClouds avatar
Kolla upp om du kan hitta "Kodein". Är även den en lättare opiat som liknar en svag morfindos!
Citera
2013-03-01, 08:29
Medlem
Mums. Ska kolla upp det, stort tack!
Citera
2013-03-01, 08:50
Medlem
LightClouds avatar
Etylmorfin kan du säkert också hitta någonstans!

Finns i svenska hostmediciner, men kan säkert finnas där nere också i någon form.
Citera
2013-03-01, 09:21
Medlem
Tackar! Ska kolla upp även det. Vet ni något som är med "uppåt"?

Off-topic: Testade även på Diazepam, valium, för att kunna sova på en längre bussresa. Betalade 15kr för en karta. Tramadolen fick jag betala 12kr för 50st á 50mg.
Citera
2013-03-28, 23:01
Medlem
Hej igen alla goa på flashback. Tillgår inte med speciellt mycket nu för tiden, personliga skäl.
Tänkte i alla fall försöka bumpa tråden en aning istället för att överösa med nya ämnen.

Befinner mig fortfarande långt ifrån Sveriges gränser och det är en lång tid innan jag beger mig hemåt igen. Nyfikenheten har genom året suttit mig i mindre bravader och taskiga situationer, temperament som verkligen kan spåra ur men som jag mot all förmodan lyckats klara mig ur. Dock aldrig drogrelaterat, förutom kalasfyllor som gått åt pipsvängen. Därav blandar jag under inga omständigheter alkohol med intag av annat.

Like fundersam sitter jag dock här efter att ha köpt mig en karta valium för ett vad jag anser vara dåligt pris med tanke på effekten. Skrivet tidigare betalade jag runt 12kr/valium och dessa rackare satte verkligen skallen i snurr. Har för tillfället intagit 5st valium á 10mg. Påpekas bör även att mina uppehåll mellan olika substanser gör att min tolerans sjunker avsevärt vilket uppskattas.
Har inget större behov av att behöva trycka i mig 400mg tram för att må bra.

Pinsamt att efter ett uppehåll kan jag redan känna av doser som 50/100mg tramadol? Vilket egentligen passar mig utmärkt.

Angående mitt nya inköpa valum är det inte det bästa rus jag upplevt, men det tog mig bort från verkligheten vilket jag uppskattar. Har genom åren haft mina svåra stunder som många andra, men vill påpeka att detta har jag tagit mig igenom utan substanser. Detta är mer nyfikenhet, viljan att testa och jag uppskattar små saker som "piffar" upp vardagen en aning.

Skulle inte under några omständigheter kalla mig för knarkare, likväl som ingen i min umgängeskrets känner till mina små experiment och aldrig skulle föreställa sig liknanade. Sprutor är det inte på tal om.
Har ett hyffsat respekterat jobb, väl betalt, stor umgängeskrets, livet framför mig och saker och ting flyter helt enkelt på utan större ansträngning. Tror detta spetsar min nyfikenhet.

Trots att min "merit/förfall" lista på saker jag testat kan jag konstatera att det som verkligen skulle kunna få mig att fastna är tramadol. Därav försiktigheten. Det är någonting med känslan, inte så att jag blir helt borta utan mer lite varm i kroppen, krypa ner i sängen, ligga och nodda lite innan jag faller in i djup sömn. Lite obehagligt kan det dock vara med alla drömmar jag upplever efter intag av tramadol. Någon som känner igen sig? Att vara lite halvseg/fortfarande påverkad dagen efter har jag fått läst till mig beror på den långa verkan det sitter kvar i kroppen.

Läste lite om Xanor/xanar som jag tänkt inhandla imorgon. Ketamin nämndes även som jag tänkt testa? Några förslag, tips idéer utav detta? Morfin-tabletter verkar även lockande. Heroin är för mig en på tok för tugn drog och tvivlar på att jag skulle klara detta på en lagom nivå.

Så återigen söker jag annat smågodis som kan ta mig bort från det normala, behöver inte vara extremt, priset är egentligen ovänentligt då jag befinner mig i land där vatten är dyrare.

Finns det någon några som kan känna igen sig? Lite smågodis som piffar upp alternativ bara får en att försvinna från verkligheten under en stund. Vet egentligen inte riktigt vad jag är ute efter, men vore väldigt roligt om det fanns något som kunde vara "uppåt".

Dela gärna erfarenheter, tips, råd, vad jag bör tänka på alternativ absolut testa.
Sitter för övrigt lite småbra på dessa valium och sov igenom hela dagen och mår för tillfället toppen.

Hoppas texten är läslig och att jag inte svamlar för mycket. Är som sagt en rookie och satsar inte på att bli proffs, intresse och nyfikenhet är vad som står för mitt inlägg.

Tack för mig. Kungsylvia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in