Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-02-28, 22:48
Medlem
Jag har haft problem med att installera DirectX ett tag. När jag kör installationen får jag ett meddelande som säger "fusion.dll is either not designed to run on windows or it contains an error". Jag testade att ladda ned net framework 2 från microsoft.com, men det står att det är integrerat i operativsystemet så jag kan varken köra reperation eller avinstallation. Efter ungefär två veckor med det här problemet började problem med version 4 dyka upp och samma meddelande dök upp, men då med mscoree.dll istället för fusion.dll, och samtidigt började firefox säga "Couldn't load XPCOM". Det löste jag genom att avinstallera .net framework 4 och installera om 4.5. Det dök i samma veva upp problem med .dll filer i SysWOW64.

Är det någon som har stött på det förut eller ver hur man löser problemet?
Citera
2013-02-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Jag har haft problem med att installera DirectX ett tag. När jag kör installationen får jag ett meddelande som säger "fusion.dll is either not designed to run on windows or it contains an error". Jag testade att ladda ned net framework 2 från microsoft.com, men det står att det är integrerat i operativsystemet så jag kan varken köra reperation eller avinstallation. Efter ungefär två veckor med det här problemet började problem med version 4 dyka upp och samma meddelande dök upp, men då med mscoree.dll istället för fusion.dll, och samtidigt började firefox säga "Couldn't load XPCOM". Det löste jag genom att avinstallera .net framework 4 och installera om 4.5. Det dök i samma veva upp problem med .dll filer i SysWOW64.

Är det någon som har stött på det förut eller ver hur man löser problemet?

Installera nyaste versionen av Direct X
Citera
2013-02-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesubu
Installera nyaste versionen av Direct X

Jag vet inte om du missade de första två meningarna, men det är just det jag hade problem med initialt.
Citera
2013-03-01, 06:53
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du missade de första två meningarna, men det är just det jag hade problem med initialt.

Oj, missade det totalt.

http://support.microsoft.com/kb/908077
Citera
2013-03-01, 12:20
Medlem
Citat:
Oj, missade det totalt.

http://support.microsoft.com/kb/908077

Den har jag kikat igenom, men den är ju bara för Microsoft Windows Server 2003, Windows 2000 Service Pack 3 (SP3) eller Windows XP Service Pack 2 (SP2). Inte för mig med Windows 7 med andra ord.
Citera
2013-03-01, 12:46
Medlem
Citat:
Den har jag kikat igenom, men den är ju bara för Microsoft Windows Server 2003, Windows 2000 Service Pack 3 (SP3) eller Windows XP Service Pack 2 (SP2). Inte för mig med Windows 7 med andra ord.

kör sfc /scannow
Citera
2013-03-01, 12:49
Medlem
Citat:
kör sfc /scannow

Det har jag gjort utan någon större framgång.
Citera
2013-03-01, 13:00
Medlem
Citat:
Det har jag gjort utan någon större framgång.

Lägga till den manuellt?

http://www.dllguru.com/fusion.dll.html
Citera
2013-03-01, 14:56
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Jag har haft problem med att installera DirectX ett tag...
Hur gammal är din Win7-installation, kanske ändå dags att nyinstallera/återställa Win7/datorn från tagen backup eller recovery/fabriksåterställning?
Citera
2013-03-01, 15:07
Medlem
Citat:
Lägga till den manuellt?

http://www.dllguru.com/fusion.dll.html

Jag har för mig att det är en sån fil man inte kan rubba på eftersom att den är en del av windows på nåt sätt. Får se om jag kan byta ut den.
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Hur gammal är din Win7-installation, kanske ändå dags att nyinstallera/återställa Win7/datorn från tagen backup eller recovery/fabriksåterställning?

Ungefär ett halvår gammal. Skulle helst slippa installera om det igen. Man kanske kan uppgradera till windows 8 egentligen? Det gick väl att gå från vista till 7 och behålla allt man hade har jag för mig.
Citera
2013-03-01, 18:20
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ungefär ett halvår gammal. Skulle helst slippa installera om det igen. Man kanske kan uppgradera till windows 8 egentligen? Det gick väl att gå från vista till 7 och behålla allt man hade har jag för mig.
När gjorde du senast systemunderhåll på datorn? Kanske dags att köra: Ccleaner, Diskrensning osv.
Citera
2013-03-02, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
När gjorde du senast systemunderhåll på datorn? Kanske dags att köra: Ccleaner, Diskrensning osv.

Kör CCleaner 1gång/vecka och samtidigt registerunderhpll. Ber om ursäkr om det ör illa formulerat, lite full just nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in