Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-19, 21:07
  #853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han är liksom redan körd hos de som nu en gång i tiden gillade hans humor så det blir det flopp det där också. De som nu hyllar han på twitter om hans nästa pizza-ekonom inlägg kommer liksom inte bry sig om att zappa in och se han. Han är väl rätt unik på det sättet ha en trogen fanbase bytt ut den mot en som liksom inte bryr sig ett skit egentligen.


Han gör själv sitt bästa för att dra ner tittarsiffrorna och se till att hans fans inte ska se programmet:

https://twitter.com/Schyffert/status/766164344027480064

Det är rätt uppenbart att han betraktar "Årets Retro" som ett dussinjobb. F ö hörde jag honom utropa i början av programmet att i kväll hade de så pass exklusiva gäster som M-People, "live i studion"!

Lever dom än, vill man ju säga. Ett av det tidiga 90-talets mest formulärmässiga engelska dansband, det är som att bjuda in en 53-årig Karl Kanga.
Citera
2016-08-19, 21:20
  #854
Medlem
Sighajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han är liksom redan körd hos de som nu en gång i tiden gillade hans humor så det blir det flopp det där också. De som nu hyllar han på twitter om hans nästa pizza-ekonom inlägg kommer liksom inte bry sig om att zappa in och se han. Han är väl rätt unik på det sättet ha en trogen fanbase bytt ut den mot en som liksom inte bryr sig ett skit egentligen.

Tittarsiffrorna kommer väl på mms.se om någon dag eller så.
Citera
2016-08-24, 11:00
  #855
Medlem
systemkollapss avatar
Nu ska han ut på en turné för att pröva nya skämt inför en kommande turné. Någon på hans Facebook skrev att Schyffert är bra på att visa hur svenskar är. Schyffert gillade inlägget. Antagligen blir det en del förakt mot svenskar, svensk kultur och traditioner. Han har redan förvarnat att det blir grova skämt. Med tanke på hur få delningar han får när det inte handlar om SD verkar hans fanskara krymt.
__________________
Senast redigerad av systemkollaps 2016-08-24 kl. 11:02.
Citera
2016-08-24, 13:30
  #856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Nu ska han ut på en turné för att pröva nya skämt inför en kommande turné. Någon på hans Facebook skrev att Schyffert är bra på att visa hur svenskar är. Schyffert gillade inlägget. Antagligen blir det en del förakt mot svenskar, svensk kultur och traditioner. Han har redan förvarnat att det blir grova skämt. Med tanke på hur få delningar han får när det inte handlar om SD verkar hans fanskara krymt.
Halva hans akt i "Badjävlar" handlade bara om hur mycket vi borde hjälpa invandrare och hur bra vi har det här, och hur dumma SD är. Han presenterade även sina "genomtänkta" nationalekonomi uträkningar ("pizza + dricka") och hela publiken applåderade
Citera
2016-08-24, 13:41
  #857
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollerballe
Halva hans akt i "Badjävlar" handlade bara om hur mycket vi borde hjälpa invandrare och hur bra vi har det här, och hur dumma SD är. Han presenterade även sina "genomtänkta" nationalekonomi uträkningar ("pizza + dricka") och hela publiken applåderade

Nationalekonomiska uträkningar*
Citera
2016-08-24, 14:50
  #858
Medlem
Parallaxs avatar
Schyffert håller sig likt Kakan (Den oerhört feta) fast i mediasvängen tack vare gamla kontakter (Hållhakar?)

Har en gång i tiden gillat mannen men tyvärr går det inte längre på grund av diverse utspel i migrationsdebatten mm. Hade tex väldigt gärna bevistat Badjävlar nu i sommar då flera grymma komiker deltog, tyvärr är mannen ämnet handlar om med så då får det vara.

Är fortfarande efter många år fascinerad över hur de här personerna fungerar, höginkomttagare (minst sagt, ofta endast uttag av vinst med 30% skatt ur bolag som går med bra vinst), centrala dyra bostäder och dyra sommarboenden runt om i Sverige. Gärna dyra övriga fritidsintressen osv. På allt detta ett totalt okritiskt "patos" med öppna gränser, olika kulturella värderings existerar inte osv...

Medveten om att jag bara rapar upp gammal skåpmat nu men fan vad det irriterar mig!
Citera
2016-08-24, 15:03
  #859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax

Är fortfarande efter många år fascinerad över hur de här personerna fungerar, höginkomttagare (minst sagt, ofta endast uttag av vinst med 30% skatt ur bolag som går med bra vinst), centrala dyra bostäder och dyra sommarboenden runt om i Sverige. Gärna dyra övriga fritidsintressen osv. På allt detta ett totalt okritiskt "patos" med öppna gränser, olika kulturella värderings existerar inte osv...

Medveten om att jag bara rapar upp gammal skåpmat nu men fan vad det irriterar mig!

Jag är med dig! Prada-kommunister är ett bra ord. De är så "fantastiskt solidariska" helt enkelt.
Synd att inte boskapet (gemene man) ser igenom fasaden
Citera
2016-08-24, 15:58
  #860
Medlem
UT64s avatar
Kastade ett öga på Årets Retro och mycket riktigt är det menlöst och ointressant.
Bara namnet "Årets Retro" känns minst femton år för gammalt. Schyffert sitter och
försöker att se så cool ut som möjligt, men tillför ingenting i övrigt.

En mycket självupptagen och tråkig person egentligen. Läste en lång intervju med mannen,
i Café tror jag, som var en orgie i skryt om hur han minsann bott i New York, och sett den
och den komikern på gatan eller i hissen. Samtidigt som han själv tydligen kände sig som en
världsmästare i humor. Lika stor som Seinfeld eller någon annan riktig humorist.

Sedan skedde 11 September, men den katastrofen var bara intressant ur den store Schyfferts
synvinkel. Hur hans EGET liv påverkades av terrorattackerna. Men vad är 3000 döda människor
när Sveriges coolaste man skall uppfylla sin New York drömmar?
Citera
2016-08-28, 21:55
  #861
Medlem
systemkollapss avatar
https://m.facebook.com/story.php?sto...08245655881469

Märklig person. Scrolla ner till Magnus Strömqvist kommentarer som Schyffert valt att svara på. Jag kopierar enbart Schyfferts svar här. För helheten får ni gå in.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Schyffert
*Vad tråkigt. Varför säger du så?

*Magnus Strömqvist Jag fattar. Varför tycker du att det är dåligt?

*Jag hör dig. Och du är rädd att det där ska skada dig och dina närmaste? Att ni ska få lida på något sätt pga politiken som förs nu och som T.ex jag verkar förespråka?

*Jag förstår dig. Är du orolig och rädd på riktigt så ska du så klart säga ifrån. Och om du känner att det är mig och folk med mina åsikter som du vill ge dig på, för att förhoppningsvis få oss att ändra attityd antar jag? Då respekterar jag det. Förstår din rädsla och uppgivenhet.

*Jag hajar att du inte tycker om oss. Om vi, som du ser det, har förstört vår välfärd så har du all rätt att vara besviken. Om nån hade uppträtt så mot mig hade jag blivit förbannad. Det är inte konstigt alls. Hur tänker du att vi ska få ta konsekvenserna? Och kan vi göra något för att slippa det tror du?

*Var det en konstig fråga, Magnus Strömqvist? Vilka konsekvenserna skulle bli?

*Ah. Ok. Så konsekvenserna är någon slags bojkott av dig och din familj? Jag hajar. Jag hade inte betalt för att se nån som jag tyckte hade jobbiga åsikter heller. Eller jo.. det hade jag nog gjort. I nått slags utbildningssyfte kanske. Men jag förstår hur du tänker. Och bra att du jobbar mycket! Heja Sverige! ❤️

Hur ska man tolka svaren. Första gången jag ser att han svarar. Förstår inte Schyffert att han är 100% ansvarig för den politik han stödjer. Eftersom han stöttade Mona Sahlin är det inte alltför långsökt att gissa på rött.

Svaren är rätt verklighetsfrämmande. Självklart är en mindre bemedlad orolig för framtiden. Alla har inte råd att köpa privat sjukförsäkring, investera i en bostadsrätt och sätta ungarna i en privatskola för hundratusentals kronor per år. Det jag ser är också en liten oro. Schyffert läser kommentarerna om sig själv och tar åt sig. Han ser att vindarna vänder och försöker nu göra sig fri från ansvar. Förmodligen vet han antagligen inte hur det ser ut i stora delar av Sv.
Citera
2016-08-29, 07:37
  #862
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
https://m.facebook.com/story.php?sto...08245655881469

Märklig person. Scrolla ner till Magnus Strömqvist kommentarer som Schyffert valt att svara på. Jag kopierar enbart Schyfferts svar här

Svaren är rätt verklighetsfrämmande.

DU är verklighetsfrämmande om du inte förmår uppfatta vem som gör bort sig i den diskussionen
Det är inte Schyffert. Han svarar korrekt och artigt
Citera
2016-08-29, 09:30
  #863
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
DU är verklighetsfrämmande om du inte förmår uppfatta vem som gör bort sig i den diskussionen
Det är inte Schyffert. Han svarar korrekt och artigt
Det är bara ett spel för gallerierna. Schyffert hånar genom att låtsas vara "artig".

Han gör det för att sprida bilden av sig själv som en seriös samhällskritiker som
gärna "debatterar" med sina meningsmotståndare. I själva verket är han en hatare
av rang som bara föraktar de som inte tycker som han själv.
Citera
2016-08-29, 09:53
  #864
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det är bara ett spel för gallerierna. Schyffert hånar genom att låtsas vara "artig".

Han gör det för att sprida bilden av sig själv som en seriös samhällskritiker som
gärna "debatterar" med sina meningsmotståndare. I själva verket är han en hatare
av rang som bara föraktar de som inte tycker som han själv.

Jag uppfattar det på samma sätt. Henrik Schyffert brukar inte vara den som håller igen och brukar i vanliga fall ha en nedsättande spydig ton mot sina meningsmotståndare. Svaren han ger känns som "Godag yxskaft" ungefär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback