Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-23, 13:15
  #793
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Schyffert retweetar Rosling. Zlatans föräldrar kom som arbetskraftsinvandrare på 70talet. Att Roslings kunskap ligger på Schyfferts nivå är skrämmande. Vad kan man förvänta sig av någon som inte kan stava Zlatans efternamn rätt.

Schyffert
*Nyttig internationell idiot som delar al jaazeras video
*Vet inte skillnaden på flykting och arbetskraftsinvandrare

Jo det är allt märkligt hur man kan vända och vrida saker. De kom till Sverige 1977 när industrin skrek efter arbetskraftsinvandrare och åratal innan då Palme omsvängningen att det skulle bli massinvandring och "mångkultur". Krig där bröt ut 1992. Men såklart idag är alla flyktingar som flyr för sina liv...
Citera
2016-06-23, 17:35
  #794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är allt märkligt hur man kan vända och vrida saker. De kom till Sverige 1977 när industrin skrek efter arbetskraftsinvandrare och åratal innan då Palme omsvängningen att det skulle bli massinvandring och "mångkultur". Krig där bröt ut 1992. Men såklart idag är alla flyktingar som flyr för sina liv...

1977 skrek då ingen industri...inte pga arbetsbrist iaf. Och besluten som regeringen Palme tog(som vi lider av idag) kom vintern 1973/74. Zlatans familj flydde kommunist Tito helt enkelt. Schyffert har som vanligt fel och Rosling rätt. Så är det när man har ett stort ego och liten hjärna. Som den lille Märstagrabben.
__________________
Senast redigerad av Pingubengt 2016-06-23 kl. 17:41.
Citera
2016-06-23, 18:21
  #795
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Rosling
Thank you Zlatan Imbrahimovic for all the magic fotball. We are so greatful that your parents choosed to come to our country as refugees!
Schyffert retweetar Rosling. Zlatans föräldrar kom som arbetskraftsinvandrare på 70talet. Att Roslings kunskap ligger på Schyfferts nivå är skrämmande. Vad kan man förvänta sig av någon som inte kan stava Zlatans efternamn rätt.

Schyffert
*Nyttig internationell idiot som delar al jaazeras video
*Vet inte skillnaden på flykting och arbetskraftsinvandrare
Vilken träskalle denne Schyffert är.

Men det är alltid lika trevligt när dessa kändistöntar då och då avslöjar vilka obildade
rövslickare de ofta är.

Sedan är det faktiskt en smula respektlöst mot Zlatan när två lallare tävlar om att hylla honom.
Citera
2016-06-23, 18:54
  #796
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Citat:
Ursprungligen postat av Rosling
Thank you Zlatan Imbrahimovic for all the magic fotball. We are so greatful that your parents choosed to come to our country as refugees!
Att Rosling skriver greatful i stället för grateful känns som en freudiansk felskrivning. Motsvarar snarare betydelsefull än tacksam. Stämmer nog även bra in på Schyfferts uppblåsta självbild.
Citera
2016-06-23, 19:59
  #797
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Vilken träskalle denne Schyffert är.

Men det är alltid lika trevligt när dessa kändistöntar då och då avslöjar vilka obildade
rövslickare de ofta är.

Sedan är det faktiskt en smula respektlöst mot Zlatan när två lallare tävlar om att hylla honom.

Jag kan väl tycka att det är mer respektlöst att inte ens bemöda sig med att stava Zlatans efternamn rätt, när man ska hylla honom, Hans Rosling vill nog inte bli hyllad som Hans Robsling.

För att gå till Henrik Schyffert, jag blev grundlurad av hans snack i höstas, när han sa att han upplåtit sitt hem för en Iransk(Irakisk?) kvinnlig flykting.
Jag trodde det var på riktigt, att han hade gett en av de hitkommande husrum och fristad, tyckte det var beundransvärt och hederligt av honom, att inte bara snacka, utan att han verkligen gjord något fint.

Sen visade det sig att det bara var fjant av en fjant, då sjönk han som en sten, den välbeställde skatteplaneraren som inte vill betala skatt så våra flyktingar kan få en dräglig tillvaro här.
Han blev kejsaren utan kläder, Stripped bare by his own vanity.
Citera
2016-06-26, 10:44
  #798
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Att Rosling skriver greatful i stället för grateful känns som en freudiansk felskrivning. Motsvarar snarare betydelsefull än tacksam. Stämmer nog även bra in på Schyfferts uppblåsta självbild.

Klassiskt, jag hann aldrig notera felstavningen.

Citat:
Ursprungligen postat av kingmagazine
Är humor ett effektivt medel mot rasister?

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Schyffert
– Ja, särskilt eftersom att SD:are är fullständigt humorbefriade. Humor kan de inte försvara sig emot. Järnrörsincidenten med Soran är ett bra exempel på det. När Soran kommer fram tar de fram järnrör för att det inte kommer på något annat sätt att lösa situationen. Ett gemensamt drag hos de flesta fascister är deras begränsade tillgång till sin humoristiska sida. Det finns väldigt få fascister som är riktigt jävla roliga. För mig är humor ett tecken på intelligens. Jag tycker alltid att de roligaste är de smartaste. Att plugga till sig smarthet tror jag inte på. Är du inte rolig är du inte smart i mina ögon.

Någon dämpar ångesten för att han inte klarade av gymnasiet Det var riktigt smart att kampanja med Mona Sahlin och att Reinfeldt regerar Sverige som kvinnor kör bli blir inte bara ett kultklassat citat i den stora boken om Svenska genier utan också ett sexistisk citat i den stora boken om kränkta vita medelålders män.
Citera
2016-07-01, 18:45
  #799
Medlem
systemkollapss avatar
Dags att hänga ut Schyffert som rasist som såg Rammstein live. Går inte att tjäna på att vara politiskt korrekt för att sen se Rammstein Jag gillar själv bandet men jag är ingen som håller mig pk. Finner drev osmakliga. För en som själv kastar sten bör det vara omöjligt att gilla Rammstein.
Citera
2016-07-02, 07:57
  #800
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Dags att hänga ut Schyffert som rasist som såg Rammstein live. Går inte att tjäna på att vara politiskt korrekt för att sen se Rammstein Jag gillar själv bandet men jag är ingen som håller mig pk. Finner drev osmakliga. För en som själv kastar sten bör det vara omöjligt att gilla Rammstein.
Exakt vad i helvete snackar du om?
Nog för att Rammstein inte är något vidare, men rasister?
Du kanske vill att dom ska vara rasister eftersom du "inte håller dig PK".
Citera
2016-07-02, 08:25
  #801
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är allt märkligt hur man kan vända och vrida saker. De kom till Sverige 1977 när industrin skrek efter arbetskraftsinvandrare och åratal innan då Palme omsvängningen att det skulle bli massinvandring och "mångkultur". Krig där bröt ut 1992. Men såklart idag är alla flyktingar som flyr för sina liv...
Sverige stängde igen arbetskraftsinvandringen 1975, när oljekrisen, varvs och stålkrisen rejält minskat behovet av ny arbetskraft.
Inom Norden var det dock fortfarande fritt fram, om inte Zläätans föräldrar var välutbildade experter så kom de som " flyktingar".
Citera
2016-07-02, 13:40
  #802
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Exakt vad i helvete snackar du om?
Nog för att Rammstein inte är något vidare, men rasister?
Du kanske vill att dom ska vara rasister eftersom du "inte håller dig PK".

Nu har Rammstein både anklagats för att sprida rasism och fascism. Det bör vara off limit för en som tjänar pengar på att vara pk att ens erkänna att man uppskattar ett band som anklagas för rasism och fascism. Deras texter är inte politiskt korrekta heller. Om du kan tyska.
Citera
2016-07-02, 17:04
  #803
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Sverige stängde igen arbetskraftsinvandringen 1975, när oljekrisen, varvs och stålkrisen rejält minskat behovet av ny arbetskraft.
Inom Norden var det dock fortfarande fritt fram, om inte Zläätans föräldrar var välutbildade experter så kom de som " flyktingar".

Nja Sverige officiellt då vände inte om förrän 1980 med att acceptera invandring av folk då inte givet kunde säga att de tillförde landet något som då att vara bra utbildade i ett bristyrke. Så rimligen kom hans föräldrar in under denna policy och då inte som flyktingar att jämföra med idag.

Vad Schyffert anser är smart är väl en definitionsfråga. Att för honom diskutera politik med en som klarat gymnasiet är väl att nivån höjs något enormt. Hans värld rör sig mest om att jämföra hur saker kostar med att räkna hur många pizzor man får för det..
Citera
2016-07-02, 23:27
  #804
Medlem
Superfeministen Schyffert smädar folk genom att kalla de för fitta.
Kvinnans könsorgan är väl något vackert Henrik?
Vad är detta? Gått och blivit unken kvinnohatare?

https://www.instagram.com/p/BHUhXm-A...aken-by=kitok_
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback