2025-12-15, 08:09
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Verkar gilla sin bräda nuförtiden...
Citera
2025-12-15, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Har aldrig fattat vad som är roligt med Schyffert. Han känns som en väldigt billig komiker med vattniga skämt

Schyffert sjunger på sista versen, skrapar in de sista pengarna innan pensionen.
Mest gammalt skåpmat, han kör med samma och lite nytt ibland.

Tänkte på tjejen i publiken när han nämner pingvin promenaden till toan efter sexet.
Den tjejen om inte väldigt lik eller nåt, då hon var med i föreställningen
The 90's - ett försvarstal, då Schyffert bollade hela tiden med henne,
denna gång blev en kille. Gammalt trick att använda samma personer av nån anledning.
Citera
2025-12-15, 14:46
Avslutad
Citat:
Har aldrig fattat vad som är roligt med Schyffert. Han känns som en väldigt billig komiker med vattniga skämt

Desutom är han rasist.
Han söp sig full och kulturapproprierade native amerikansk kultur med "rop" som de gjorde i västernfilmer förr i tiden.
Utöver det, gjorde han liknande sak på Melodifestivalen några år innan.

Därför borde Henrik bli helt cancel-ad och glömd.

Hoppas att han vill åka till USA och de vill se hans web-historik........
Citera
2025-12-15, 17:21
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Desutom är han rasist.
Han söp sig full och kulturapproprierade native amerikansk kultur med "rop" som de gjorde i västernfilmer förr i tiden.
Utöver det, gjorde han liknande sak på Melodifestivalen några år innan.

Därför borde Henrik bli helt cancel-ad och glömd.

Hoppas att han vill åka till USA och de vill se hans web-historik........

Han är en idiot och kappvändare bara.
Innerst inne ser han ned på de festa.
Citera
2025-12-15, 18:29
Medlem
Citat:
Har Henrik ny flickvän?
Ny pojkvän skulle jag gissa.
Citera
2025-12-15, 18:57
Medlem
timpanis avatar
I Henrik Schyfferts standup-show på SVT Play går han hårt åt poddintervjuaren Alexander Pärleros. Jag förstår att han överdriver för komisk effekt, men jag blev ändå nyfiken: Schyffert måste väl ha varit med i Framgångspodden? Mycket riktigt – det hade han.

Pärleros beskriver spontant intervjun med Schyffert som en av sina mest besvärliga, vilket gjorde mig ännu mer intresserad. Enligt "Pärlan" var Schyffert otrevlig de första 40 minuterna.

Självklart sökte jag upp podden. Under första halvtimmen ifrågasatte Schyffert Pärleros, hans podd och hans självhjälpsbok. Uppenbart utgick Schyffert från rena fördomar.

Pärleros bemötte honom lugnt och sakligt, men Schyffert körde på som en ångvält och höll fast vid sin kritik. Återkommande sa Schyffert att felet låg hos honom själv, men det var tydligt att det inte var något han egentligen menade.

I själva verket kritiserade Schyffert mest en halmgubbeversion av Pärleros podd – han beskrev den som en podd där Pärleros intervjuar överklassmänniskor och entreprenörer om hur man blir framgångsrik, något Pärleros gång på gång försökte förklara inte stämmer.

Jag gillar varken Pärleros eller Schyffert, men i just det här fallet var det tydligt att Pärleros framstod som den vettiga. Schyffert är egocentrisk, kompromisslös och svår att föra en riktig diskussion med, helt inställd på att driva sin poäng till absurdum.
Citera
2025-12-15, 19:01
Medlem
Radikalexorcists avatar
Hur många quattro stagionis och fanta tror ni han är uppe i nu?
Citera
2025-12-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Hur många quattro stagionis och fanta tror ni han är uppe i nu?

Han har väl inte lagt två fingrar i kors för någon flykting. Det är kunnige direkt Henrik som tragglar matte med flyktingbarn pellet har en ensamkommande hos sig.
Citera
2025-12-16, 07:13
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
I Henrik Schyfferts standup-show på SVT Play går han hårt åt poddintervjuaren Alexander Pärleros. Jag förstår att han överdriver för komisk effekt, men jag blev ändå nyfiken: Schyffert måste väl ha varit med i Framgångspodden? Mycket riktigt – det hade han.

Pärleros beskriver spontant intervjun med Schyffert som en av sina mest besvärliga, vilket gjorde mig ännu mer intresserad. Enligt "Pärlan" var Schyffert otrevlig de första 40 minuterna.

Självklart sökte jag upp podden. Under första halvtimmen ifrågasatte Schyffert Pärleros, hans podd och hans självhjälpsbok. Uppenbart utgick Schyffert från rena fördomar.

Pärleros bemötte honom lugnt och sakligt, men Schyffert körde på som en ångvält och höll fast vid sin kritik. Återkommande sa Schyffert att felet låg hos honom själv, men det var tydligt att det inte var något han egentligen menade.

I själva verket kritiserade Schyffert mest en halmgubbeversion av Pärleros podd – han beskrev den som en podd där Pärleros intervjuar överklassmänniskor och entreprenörer om hur man blir framgångsrik, något Pärleros gång på gång försökte förklara inte stämmer.

Jag gillar varken Pärleros eller Schyffert, men i just det här fallet var det tydligt att Pärleros framstod som den vettiga. Schyffert är egocentrisk, kompromisslös och svår att föra en riktig diskussion med, helt inställd på att driva sin poäng till absurdum.
Ganska typiskt för wokemänniskor. Särskilt de som är någon form av kändisar men även övriga. Ofta otroligt aggressiva. Förmodligen någon diagnos som spökar. Greta är ett bra exempel på detta och hur lätt det slår över.

Schyffert är enligt min uppfattning en ganska obegåvad människa som hade tur att han halkade in i killinggänget. Utan det gänget hade ingen känt till hans namn idag utöver närmast sörjande.
Citera
2025-12-16, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Schyffert är enligt min uppfattning en ganska obegåvad människa som hade tur att han halkade in i killinggänget. Utan det gänget hade ingen känt till hans namn idag utöver närmast sörjande.

Han är i sin senaste show mycket öppen om det där med turen i alla fall..
Det fantastiska med tur, är att en del har tur om och om igen.. ;-)

/Dick
Citera
2025-12-17, 09:41
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning

Det tror jag också. Schyffert var den minst begåvade i Killinggänget.
Citera
2025-12-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det tror jag också. Schyffert var den minst begåvade i Killinggänget.
I konkurrens med Andres Lokko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in