Hur är det egentligen? Det allmänna intrycker jag har fått här på Flashback är att man inte ska behöva klicka på en länk för att förstå vad det handlar om. Det är åtskilliga trådar i ABoK som blir kastade med den motiveringen. Även i I&I vill jag minnas att jag har sett detta.
Därför blev jag lite förvånad när jag rapporterade ett inlägg i Naturvetenskapliga uppgifter.
För att jag inte ska förvrida saker hit och dit klistrar jag in hela konversationen:
Inlägget som åsyftas är detta och ser ut så här:
Min första fråga här är om det här med att man inte ska behöva klicka för att förstå vad det handlar om och diskutera trådfrågan. Är inte det något som gäller rent allmänt här på Flashback, eller har jag missförstått något?
Om det nu inte är så, borde man i så fall kanske ha det som generell grundregel?
Därför blev jag lite förvånad när jag rapporterade ett inlägg i Naturvetenskapliga uppgifter.
För att jag inte ska förvrida saker hit och dit klistrar jag in hela konversationen:
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Citat:
Trådstarter som består av endast elänk saknar direkt diskussionsunderlag, men i tråden du rapporterade så är det trots allt ändå självklart vad är som ska diskuteras. Att TS sedan bara har en länk till uppgiften med förtydligande text, ja, det finns inte riktigt någon anledning att vi ska ha en regel emot det.
Ursprungligen postat av patwotrik
Citat:
Kan ni inte införa en sådan då? De slänger ju alla sådana trådar i ABoK exempelvis.
Ursprungligen postat av Crossmack
Tack för att du rapporterade ett inlägg i tråden Fysik för Annat / Vet ej
//Mvh, moderator Crossmack.
Citat:
Finns ingen regel eller beskrivning i netiketten som säger att det ska undvikas. Nog för att det är slappt och tråkigt, men det finns ingenting att radera för.
Ursprungligen postat av patwotrik
Vet väl inte riktigt om detta strider mot någon regel, men denne användare klistrar alltid bara in en länk på uppgiften. Jag har för mig att detta generellt är någon som ska unvikas om möjligt.
//Mvh, moderator Crossmack.
Inlägget som åsyftas är detta och ser ut så här:
Citat:
Det enda man får ut av detta inlägg är att det är någon form av problem som förmodligen har med matematik eller fysik att göra.
Ursprungligen postat av PerilousBird
Någon som kan hjälpa mig med den här uppgiften? Steg för steg är jätteuppskattat!
http://tinypic.com/view.php?pic=95u0zl&s=6
Den är säkert inte så jättesvår
http://tinypic.com/view.php?pic=95u0zl&s=6
Den är säkert inte så jättesvår

Min första fråga här är om det här med att man inte ska behöva klicka för att förstå vad det handlar om och diskutera trådfrågan. Är inte det något som gäller rent allmänt här på Flashback, eller har jag missförstått något?
Om det nu inte är så, borde man i så fall kanske ha det som generell grundregel?