2013-02-28, 13:27
Medlem
papaemerituss avatar
Citat:
Mörkt klädda gärningsmän har rånat personalen från ett värdetransportsbolag. Gärningsmännen ska ha lämnat platsen i en personbil.

Patruller är på plats för att prata med personalen från värdetransportsbolaget, eventuella vittnen samt söka efter gärningsmännen.

http://www.polisen.se/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2013-02-28-1305-Larm-Overfall-Stockholm/
Citera
2013-02-28, 13:29
Moderator
blomvattnares avatar
Korrigering av rubrik.

"Tegnérgatan, Stockholm - Larm överfall" -► "Tegnérgatan, Stockholm - rån av värdetransport"

/Mod
Citera
2013-02-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papaemeritus
Mörkt klädda gärningsmän har rånat personalen från ett värdetransportsbolag. Gärningsmännen ska ha lämnat platsen i en personbil.

Patruller är på plats för att prata med personalen från värdetransportsbolaget, eventuella vittnen samt söka efter gärningsmännen.

Korsningen Sveavägen/Tegnérgatan. Jag och en vän gick in på konsum mitt emot banken och då var det lugnt. När vi kom ut anlände de första patrullerna och två väktartjejer stod och såg skärrade ut.. Väktarbilen stod snett uppe på trottoaren, Sveavägen.. Nu har de spärrat området, och springer lite här och var. Uppskattningsvis är det 6-10 polis/piketbilar vid platsen.. Snuten ska tydligen vara nere vid Norrtull oxå med flertalet bilar.
Citera
2013-02-28, 13:34
Medlem
papaemerituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejgutt
Korsningen Sveavägen/Tegnérgatan. Jag och en vän gick in på konsum mitt emot banken och då var det lugnt. När vi kom ut anlände de första patrullerna och två väktartjejer stod och såg skärrade ut.. Väktarbilen stod snett uppe på trottoaren, Sveavägen.. Nu har de spärrat området, och springer lite här och var. Uppskattningsvis är det 6-10 polis/piketbilar vid platsen.. Snuten ska tydligen vara nere vid Norrtull oxå med flertalet bilar.

Då var vid där vid samma tidpunkt. Jag gick också precis ut från Konsum när jag såg avspärrningen och polispatrullerna. I skrivande stund är det dåligt med detaljerad information om förloppet.
Senast redigerad av papaemeritus 2013-02-28 kl. 13:36.
Citera
2013-02-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papaemeritus
Då var vid där vid samma tidpunkt. Jag gick också precis ut från Konsum när jag såg avspärrningen och polispatrullerna. I skrivande stund är det dåligt med detaljerad information om förloppet.

Så måste det varit!
Jag såg tjejerna med transporten redan när jag gick in, rakt över gatan vid konsum. De såg skärrade ut när vi va ute igen vid närmare eftertanke. Måste ha skett under någon minut under tiden jag va inne där..
Citera
2013-02-28, 13:47
Medlem
Polis helikoptern, flög över Kista för 15 min sen
Tror dom kollar runt tensta+rinkeby osv
Citera
2013-02-28, 13:47
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16330493.ab
Citera
2013-02-28, 15:07
Medlem
Aftonbladets live rapportering är det sämsta jag sett fyfan...

Någon som vet mer om rånet?
Citera
2013-02-28, 15:32
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derileec
Aftonbladets live rapportering är det sämsta jag sett fyfan...

Någon som vet mer om rånet?

Nixx. Det var nog inte så farligt tror jag.

Uppdaterar om jag får reda på mer info.
Citera
2013-02-28, 15:37
Medlem
reputations avatar
Är det denna bilen?

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mondeo_2_0_Kombi_41445134.htm?ca=7&w=3
Citera
2013-02-28, 15:57
Medlem
Mujaheeds avatar
Rånades inte en annan värdetransport på just tegnergatan för bara ett litet tag sedan??
Citera
2013-02-28, 16:01
Medlem
erek021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reputation
Är det denna bilen?

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mondeo_2_0_Kombi_41445134.htm?ca=7&w=3

Det är ju samma model på bilen, Men Leta efter repor på den, Sen på den andra. om det finns liknande skador på båda är det samma bil
Senast redigerad av erek021 2013-02-28 kl. 16:04. Anledning: Skrev fel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in