Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Jag diggar Guillou i såna här krönikor där han faktiskt framstår lite som en kulturkonservativ "voice of reason". Han kan även kritisera viss samtidskonst etc.
Det var det här jag menade i en annan tråd att det är bara vänstertyper som kan ha "högeråsikter", dvs inte helt PK-mediatrogna åsikter.
Anders Björkman i sin Expr Tv-krönika skrev att ALLA inblandade i denna styckmordssoppa framstår som rättshaverister. Detta inräknar nog även Guillou.
Var det nån som orkade se hela...?
Jag såg lite grann, tjatigt, vem bryr sig längre ?
Hörde på radion hur två styckmordsexperter debatterade sakfel i filmen om styckmordsrättegången , den ene(kritikern) uppmanades (av filmmakaren) att ge exempel på sakfel och konstaterade att en man(ett slags vittne) utpekats som 75 år vid mordet när han i själva verket var endast 74, ytterst graverande...suck.
Guilliou är mysko tycker jag, svårt att veta var man har honom, han framstår inte som 100% konsekvent tycker jag, vilket ju tyder på att han har en egen agenda som han vill driva, en analys av hans texter skulle väl ge en del 'vita fläckar' på debattkartan misstänker jag, precis som Diesen och Sarnecki säger en hel del om vad dom egentligen säger genom det dom inte säger.