• 2
  • 3
2013-03-13, 17:20
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummla
Ja visst ser den grym ut! Blir nog den datorn för mig, för priset max 10 000 kr finns det absolut ingen bättre, har dammsugit svenska laptop marknaden och Medion X7817 toppar allt för 10K max.

Grafikkortet kan man spela alla dom senaste tunga liren på allt från Medium till Ultra.
"NVidia GeForce GTX670 (1536MB GDDR5) MXM"

Absolut! Grafikkortet är guldkornet i denna burk! Hoppas du blir nöjd
Citera
2013-03-13, 18:50
Medlem
Hummlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Absolut! Grafikkortet är guldkornet i denna burk! Hoppas du blir nöjd

Men du, jag kollade lite mer nu, det står ju såhär på Grafikkortet "NVidia GeForce GTX670 (1536MB GDDR5) MXM"

Andra datorer jag kollat på som har Geforce GTX670 MX-versionen har haft 3GB grafikkort?! Har dom skrivit fel eller är det ett annat kort, jag ser även att det står MXM och inte MX på detta kort.

Länkar en dator med vad jag misstänker är rätt grafikkort GTX670MX:
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=G75VX-T4106H
"NVIDIA® GeForce® GTX 670MX 3GB GDDR5 VRAM"
Citera
2013-03-13, 23:04
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummla
Men du, jag kollade lite mer nu, det står ju såhär på Grafikkortet "NVidia GeForce GTX670 (1536MB GDDR5) MXM"

Andra datorer jag kollat på som har Geforce GTX670 MX-versionen har haft 3GB grafikkort?! Har dom skrivit fel eller är det ett annat kort, jag ser även att det står MXM och inte MX på detta kort.

Länkar en dator med vad jag misstänker är rätt grafikkort GTX670MX:
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=G75VX-T4106H
"NVIDIA® GeForce® GTX 670MX 3GB GDDR5 VRAM"

skit i grafikminnet. Du kommer ändå aldrig behöva mer än 1,5 GB. MXM/MX tror jag är formfaktorn, alltså kontakt/passformen på korten så det ska inte vara nån prestandaskillnad..

edit* Du har rätt, MX verkar prestera bättre än vanliga

edit 2* datorn är ju förvisso bra mycket dyrare också så det beror på vad du sätter för budget
Senast redigerad av Sikkan 2013-03-13 kl. 23:09.
Citera
2013-03-14, 12:24
Medlem
Hummlas avatar
Citat:
skit i grafikminnet. Du kommer ändå aldrig behöva mer än 1,5 GB. MXM/MX tror jag är formfaktorn, alltså kontakt/passformen på korten så det ska inte vara nån prestandaskillnad..

edit 2* datorn är ju förvisso bra mycket dyrare också så det beror på vad du sätter för budget

Ja precis det är tydligen en rejäl skillnad sen är MX varianten mer överklockbar har jag läst.

Helvete nu har man börjat kolla på 13 000 kr laptops började med att kolla på 8 000 laptops, nåja så blir det när man sitter och drömmer sig in i PCns härliga värld
Citera
2013-03-14, 18:55
Medlem
Citat:

MX är uppgraderade versionen. De kom vid årsskiftet och presterar bättre än originalen i samtliga segment.
Citera
2013-03-16, 03:35
Medlem
Hummlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechanixxx
MX är uppgraderade versionen. De kom vid årsskiftet och presterar bättre än originalen i samtliga segment.

Japp Ska gå att överklocka ett GTX670MX till över prestandan utav ett GTX675 också, tydligen är Kepler mer överklock vänligt än Fermi kort.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in