2013-02-27, 23:22
Medlem
Hej!

Jag har under de senaste åren blivit allt mer beroende av min träning. Hela mitt liv kretsar kring det och lämnar mindre utrymme till annat i mitt liv. Är 19 år och har inte haft ett riktigt sommarjobb de senaste somrarna eftersom att jag velat kunna gymma eller springa varje dag och vid den tiden jag känner för. Tränar i dagsläget varje dag som jag har möjlighet, det har under ferbruari månad blivit 34 besök till gymmet under 27 dagar, jag har då varit ifrån gymmet vid 3 tillfällen och under de 10 dagar jag kört två pass har nio dagar innehållit varsitt konditionspass och gympass.

Värt att veta:

Träningen får mig att må riktigt bra, jag är aldrig skadad, aldrig sjuk, ökar min fysiska kapacitet i både styrka och kondition.

Prioriterar alltid träningen först, så även om jag har ett viktigt prov dagen efter så kör jag ett träningspass under kvällen.

Har försökt att fråga mig själv vad som gör mig beroende, och förmodligen så är det en utséendemässig fråga. Jag vill bli bäst, snyggast och vackrast, och är beredd att lägga ner allt som krävs för det. Men då jag inte kommer att kunna livnära mig på träningen i sig så måste jag hitta motivation till annat vid sidan om, hur det nu ska gå till.

Vad jag egentligen frågar är om ni känner eller har känt såhär? Är det en "sjukdom" att må dåligt av att missa en träningsdag, samt att man alltid pressar sig till max för att man inte vågar något annat inför sig själv då jag vet att jag kommer må sämre om jag visar upp ett sämre resultat än tidigare?

Är en kille på 19 år. All träning innefattar Gym och Konditionsträning.

Dricker nästan aldrig alkohol då jag inte vill förstöra min träning.

Mvh
Citera
2013-02-27, 23:27
Medlem
Kanske värt att tillägga:

I åldern 6-12 år så var jag en liten tjockis, och jag mådde dåligt över att vara fetare än alla andra. Jag minns hur jag så himla gärna ville ha en kropp som såg bra ut, och det var då jag gjorde mitt val att börja träna och satsa på det. Idag så är min kropp något jag är väldigt stolt över då jag är väldigt vältränad men tankarna över hur jag som liten kände sitter kvar och därför så strävar jag fortfarande mot idealet som finns på dagens man.
Citera
2013-02-27, 23:29
Medlem
Okej nu kanske inte det kmr det svar som velat ha men måste bara fråga en sak, du säger att du tränar för att få riktigt bra resultat men för att få riktigt bra resultat så bör du inte träna varje dag o om du är ute efter att bygga muskler så bör du inte konditionsträna en massa under samma dag du gymmar men aa om du får bra resultat ändå som du e nöjd med så e det ju bara köra på :P
Citera
2013-02-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Okej nu kanske inte det kmr det svar som velat ha men måste bara fråga en sak, du säger att du tränar för att få riktigt bra resultat men för att få riktigt bra resultat så bör du inte träna varje dag o om du är ute efter att bygga muskler så bör du inte konditionsträna en massa under samma dag du gymmar men aa om du får bra resultat ändå som du e nöjd med så e det ju bara köra på :P

Delar upp konditions och styrkepass med flera timmars återhämtning emellan.

Vad gäller styrketräningen så får varje muskel minst 3 dygn vila mellan varje träning så anser inte att en helkroppsvila behövs..

Sedan så kan jag som jag säger inte låta bli att gå till gymmet på en hel dag, har ju inget annat att göra..
Citera
2013-02-28, 00:10
Medlem
Går i samma banor fast jag är långt ifrån min vältränade drömform.. men om ett par år kanske..men vafan alla drömmer om att ha en vältränad kropp, men det är ingen som gör något åt det.

Var glad över att du har ett starkt intresse och se det som en fördel i livet.

Skaffa dig en flickvän, gemensamma träningspolare, börja jobba, tjäna pengar dra ut och res. Träningen kan du fortfarande syssla med.
Senast redigerad av inst 2013-02-28 kl. 00:13.
Citera
2013-02-28, 06:57
Medlem
GoForGolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wierop
Hej!

Jag har under de senaste åren blivit allt mer beroende av min träning. Hela mitt liv kretsar kring det och lämnar mindre utrymme till annat i mitt liv. Är 19 år och har inte haft ett riktigt sommarjobb de senaste somrarna eftersom att jag velat kunna gymma eller springa varje dag och vid den tiden jag känner för. Tränar i dagsläget varje dag som jag har möjlighet, det har under ferbruari månad blivit 34 besök till gymmet under 27 dagar, jag har då varit ifrån gymmet vid 3 tillfällen och under de 10 dagar jag kört två pass har nio dagar innehållit varsitt konditionspass och gympass.

Värt att veta:

Träningen får mig att må riktigt bra, jag är aldrig skadad, aldrig sjuk, ökar min fysiska kapacitet i både styrka och kondition.

Prioriterar alltid träningen först, så även om jag har ett viktigt prov dagen efter så kör jag ett träningspass under kvällen.

Har försökt att fråga mig själv vad som gör mig beroende, och förmodligen så är det en utséendemässig fråga. Jag vill bli bäst, snyggast och vackrast, och är beredd att lägga ner allt som krävs för det. Men då jag inte kommer att kunna livnära mig på träningen i sig så måste jag hitta motivation till annat vid sidan om, hur det nu ska gå till.

Vad jag egentligen frågar är om ni känner eller har känt såhär? Är det en "sjukdom" att må dåligt av att missa en träningsdag, samt att man alltid pressar sig till max för att man inte vågar något annat inför sig själv då jag vet att jag kommer må sämre om jag visar upp ett sämre resultat än tidigare?

Är en kille på 19 år. All träning innefattar Gym och Konditionsträning.

Dricker nästan aldrig alkohol då jag inte vill förstöra min träning.

Mvh

känner igen mig väldigt mycket i din berättelse, var tjock själv innan med och är väldigt vältränad nu så förstår dig helt. Har hänt att jag slutat träffa tjejer för att dom inte gillade att jag tränade såpass mycket (rätt vanligt faktiskt, många gillar kroppen men förstår inte hur mycket som krävs för att ha den). Dock har jag haft ett väldigt spännande och roligt jobb samtidigt så har alltid lagt tid på det med (blev nyligen erbjuden en befordran ). Polarna börjar bli vana vid att dom inte kan bestämma saker med mig för dom vet att jag ska iväg och träna, träffat en tjej som förstår mig. så även om det är en sjukdom så har jag jobbat mig runt det ^^ även om det blir jobbigt ibland.
Hitta något du tycker är intressant att jobba med så kommer du lägga dina timmar där med. du tränar max 2-3 timmar per dag, finns många timmar kvar att lägga på jobb och eventuellt brud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in