Hmm... Själv har jag varit i den andra ändan av mailkonversationen om vi säger så. Tyckte jag kom på en riktigt smart grej för snart tio år sedan så jag mailade ett trettiotal personer anställda på fysikinstitutioner och dylikt. Några år sedan gav jag även ut en självpublicerad bok för att säkra prioritet som det så fint heter. Skickade min bok till diverse personer, bl.a. Theodore Moyer som var ansvarig för Nasas relativistiska korrektioner, när de ska beräkna satellitbanor. Han skickade mig två mail, men tröttnade sedan.
Efter några års paus skickade jag ut min bok till några personer igen. En tyckte, på riktigt, att jag skulle satsa på att få in en artikel i en tidskrift. Har skickat till sju tidskrifter nu, totalt sett, men bara kommit till peer review-fasen vid ett tillfälle. Tänkte nu i januari att jag skulle försöka få min artikel inlagd på arXiv, men trots att jag hittade en endorserer så vägrade de ta in den. Så nu kände jag att jag får lägga upp den på viXra istället.
http://vixra.org/abs/1303.0004
Jag är inne på alternativ till allmän relativitetsteori, något som vad jag förstår är populärt.