Citat:
Ursprungligen postat av
Qinjo
Jag innehåller DMT naturligt. Blir jag också olaglig snart. Om jag extraherar DMT från mig själv så är jag kriminell. Tycker redan idiotin gått över gränsen. Ska det bli olagligt att drömma om nätterna också? Det är ju också DMT resor.. och alla upplever det varenda natt.
Angående drömfaktorn så flummar du på hypoteser min vän. Det där kan du verkligen inte bevisa. Spårmängder i kroppen gäller inte bara DMT heller. Med samma logik går vi också runt med GHB och anabola steroider i omlopp. Opioider . . . alla människor är ena riktiga knarkare. E väl därför det e konflikt till höger å vänster.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bam-Margera
Deras okunnighet oroar mig...
Det rör sig inte om okunnighet. Det är snarare ett genuint ointresse, blandat med en tung indoktrinering som stärker uppfattningen att narkotika inte är något en civiliserad människa bemödar sig att studera närmare. Människor gör det förment fria valet att betrakta drogkunskap som loserkunskap, och statsmakten säger "det gör ni rätt i!".
Så ja, i och för sig är det okunskap vi har att göra med. Det jag egentligen vill få sagt är att vanligt folk är okunniga inom det mesta som faktiskt betyder något för deras fortlevnad. Så har det varit i snart flera hundra år. Genom att acceptera det som fakta kan du få enorma fördelar.
Citat:
Ursprungligen postat av
psychofox
Mycket goda nyheter! Även om en legalisering av DMT naturligtvis hade varit att föredra.
Det är bara olagligt om du åker fast.