2013-02-26, 16:38
Medlem
Hej just nu bor jag ca 10mil från där jag är reggad hos tandläkare. Jag har haft ont som fan i min visdomstand många ggr nu och nu är det ganska illa .. Ska till tandläkaren imorgon men har hört att de bara sköljer av de första ggrna.. Jag vill bli av med skiten och aldrig mer ha ont av den jävlen .. Kan man kräva att de drar ut den eller typ säga att man mår så dåligt så man måste dra ut den.. Vill liksom inte pendla dit hundra ggr innan de drar ut den utan vill ha ut den Nu.. Har inte tid med att åka och skölja massa ggr innan de drar ut
Citera
2013-02-26, 16:42
Medlem
Linkaans avatar
Ja, ring dem och säg att din visdomstand åsamkar så mycket smärta att du vill dra ut den. Finns inte en chans att de skulle neka dig, får vara en riktigt bra orsak isåfall.
Citera
2013-02-26, 16:48
Medlem
svampdamps avatar
De spolar rent sen säger du att du vill ha en remiss till sjukhuset eller att du vill ta ut den hos dem för att du vill förebygga framtida problem.
Citera
2013-02-26, 16:56
Medlem
Så jag kommer antagligen inte få dra ut den imorgon då??
Citera
2013-02-26, 17:02
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daltoncity
Så jag kommer antagligen inte få dra ut den imorgon då??

Inte om du inte förvarnat eller pratat med dem innan. När jag drog ut min visdomstand gjorde jag det inte hos min vanliga tandläkare utan någon kirurg, helt sterilt med andra ord.
Citera
2013-02-26, 17:09
Medlem
Fan i helvetet.. Jag vill bli av med den nu.. Vafan ska man bli runtkörd när man ändå kommer få dra ut den till sist.. Jävlar vad störigt .. Förstår om de kanske inte kan dra ut den imorgon men de kan ju boka en tid till att dra ut den direkt för jag tvivlar på att skölja den blir bättre då jag gurglat med klorhexedinskölj tre ggr om dan
Citera
2013-02-26, 17:11
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Fan i helvetet.. Jag vill bli av med den nu.. Vafan ska man bli runtkörd när man ändå kommer få dra ut den till sist.. Jävlar vad störigt .. Förstår om de kanske inte kan dra ut den imorgon men de kan ju boka en tid till att dra ut den direkt för jag tvivlar på att skölja den blir bättre då jag gurglat med klorhexedinskölj tre ggr om dan

Förstår inte vad de nojar över. Mina tandläkare trodde att min visdomstand skulle ge mig problem om några år (växte en aning snett), så de bokade en tid och vipps så var den borta.
Citera
2013-02-26, 17:12
Medlem
Kan man inte krydda på ordentligt så man får dra ut den direkt .. Har inte tid och pengar till att åka tillbaka massa ggr som det ser ut nu
Citera
2013-02-26, 17:13
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Kan man inte krydda på ordentligt så man får dra ut den direkt .. Har inte tid och pengar till att åka tillbaka massa ggr som det ser ut nu

Som sagt, du ska inte behöva krydda på ordentligt. Förklara att du har ont av den och vill ha den utdragen.
Citera
2013-02-26, 17:19
Medlem
Okej tack som fan för era svar .. Är enbart nojig för det litar mig snuskigt mycket pengar och tid som jag inte har att åka fram och tillbaka.. Vill bara bli av med den direkt
Citera
2013-02-26, 17:20
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Okej tack som fan för era svar .. Är enbart nojig för det litar mig snuskigt mycket pengar och tid som jag inte har att åka fram och tillbaka.. Vill bara bli av med den direkt

Förstår, gör som jag sa tidigare så ska du se att de tar bort den!
Citera
2013-02-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkaan
Inte om du inte förvarnat eller pratat med dem innan. När jag drog ut min visdomstand gjorde jag det inte hos min vanliga tandläkare utan någon kirurg, helt sterilt med andra ord.

Det beror helt på hur tanden sitter, kan den dras ut så kan han få det gjort i morgon. Du opererade ut din visdomstand, det är en annan sak. Det är inte säkert att ts behöver operera ut sin.
Sitter den i överkäken så är chansen väldigt stor att det är bara att dra ut den, går på någon minut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in