Citat:
Ursprungligen postat av simon22
hej är en kille på 22 år. Det känns verkligen som man har slösat bort flera år av sitt liv. Just nu jobbar jag dom diskare och kommer hem kl åtta varje kväll tillochmed lördagar. Ett riktigt skitjobb. Jag är för apatisk och lat att jag inte orkar studera. Kommer hem efter jobbet käkar godis och spela dataspel och äter till jag ska gå och lägga mig. Har inte tid att förverkliga mina musikdrömmar för jobbet tar för mycket energi och tid utav mig. Jag kan gå tillbaka till samhall om jag vill men det vill jag absolut iinte. Jag har inga vänner har aspergers är socialt efterbliven kan inte ens hålla ögonkontakt. Kan inte fixa ligg eller flickvän. Bör jag börja dricka eller ta livet av mig?
För fan, du har jobb och gör precis vad du vill på fritiden, guld. Du är ensam men vem fan är inte det nuförtiden. Förstår att jobbet suger men du är ju ändå jävligt ung och har möjlighet att skaffa ett bättre jobb eller utb. dig vidare. Tanka på med audiobooks, podcasts och diverse förströelse när du jobbar så går nog tiden fortare.
Det finns många som skulle duellera dig för din livssituation så bryt inte ihop. Köp dig en utbildning om du hittar något som ser givande ut eller sök o utbilda dig? Jag befinner mig i en mörkare situation än dig just nu, på alla plan, även det sociala kan jag lova men inte fan tänker jag skära halsen av mig för det, tänk på din familj(!?).
Gör ditt bästa och om du någon gång sitter där med kniven så gör något radikalt istället för att skära. Starta ett företag eller dra till djungeln, fan du bor i Sverige år 2013, något går alltid att fixa även om världen omkring dig rasar.
Och när det kommer till tjejer så vafan, har du en lya så kan du fixa ragg, nuff said. Det är upp till dig hur mycket energi du vill lägga på det.