2013-02-26, 13:34
Medlem
Fr lite mer n en vecka sen s har min dator brjat tjuta nr jag frsker sl igng den.
Den tjuter om och om igen i fem minuter och laddar upp filer innan det kommer upp tv rutor som blinkar s snabbt mellan varandra att jag inte vet vad som str utver det verjvliga "Det gick inte
att hitta ngot fel p datorn".

Fr att komma t filer och frska hitta ngon lsning p problemet s har jag tagit mig
in p datorn genom att klicka p f8 vid uppstart och vlja att starta datorn som vanligt.
Drifrn s frsker datorn logga in p min anvndare sjlv och det str bara "vlkommen"
och laddar. Om jag d trycker p retur s gr den tillbaka s att jag sjlv kan logga in.

Jag har gjort virusskning med norton som jag har haft i mer n ett r. Norton har varit
uppdaterat, men sen mer n en mnad tillbaka s slutade skerhetskopieringen att fungera.
Virusskningen visade inte p ngonting under senaste scanningen, om jag minns rtt. Vid senare uppstarter av datorn har norton inte alls fungerat, det startar inte verhuvudtaget. Norton reagerade iaf p att det inte startade, s jag har felskt norton, varp jag fick installera ett annat program frn
norton som skulle fixa felen. Norton hittade felen men det gick inte att reparera. Jag testade ven att virusska med microsoft safety scanner, men det har inte hjlpt nmnvrt. D och d hittar den ett virus, men programmet lyckas bara delvis ta bort viruset.

Jag har tappat bort alla papper och skivan till datorn. Jag kommer frmodligen hitta dom
om ngot r eller s, men just nu kan jag allts inte ominstallera datorn. Jag har heller
inte mjlighet att brnna ngon skiva p min andra dator.

Nu har jag stngt av internet p den datorn och anvnder den inte alls. Jag har ingen
aning om vad jag ska gra, s jag planerar att ta datorn till reparation, men jag tnkte
frga ifall ni har ngon koll p vad som kan vara fel, om det finns ngot desperat sista
frsk till rddning som jag kan gra innan jag lmnar in den, frvntad kostnad fr
reparation eller bara vad som helst. Datorn r en acer aspire 5750G windows 7.
Citera
2013-02-26, 13:43
Medlem
Menarens avatar
Klart du kan formatera datorn... Verkar som att du behver hjlp av ngon kunnig IRL. Ngon lr du vl knna?
Citera
2013-02-26, 13:53
Medlem
Sjograss avatar
Ltt fixat!

http://www.sweclockers.com/artikel/1...-ett-usb-minne
Citera
2013-02-26, 13:57
Medlem
Raafmuns avatar
tjutandet har skert med vrmeproblem i processorn att gra, skulle fresl att du lgger p ny kylsalva.

tjutnande pipande har i mitt fall berott p det.

edit: sen kan du alltid avinstallera norton lgga till Avg gratis frn www.ninite.com med enkel install, samt andra program, winrar vlc flash air etc

/raaf
Senast redigerad av Raafmun 2013-02-26 kl. 14:01.
Citera
2013-02-26, 14:26
Medlem
x57s avatar
Du kommer inte in i felskert lge och kan felska den vgen? Tryck F8 vid uppstart och vlj att starta i felskert istllet fr normalt som du gjort tidigare.

Har du ppnat datorn och kollat s det inte r en massa damm i den?
Kan det vara ngon flkt som tjuter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in