2013-02-26, 01:37
Medlem
Silltunnas avatar
Någon som sitter på info om hur orterna runt Gbg ser ut samt kommer att utvecklas inom de närmaste åren? Vill bo max 4 mil ifrån Gbg men är osäker på var det är värt att köpa kåk.
Saker som är intressant för köpet är följande:

1. Så lite invandrare som möjligt.
2. Gärna i närheten av skog och sjöar.
3. Allmänna kommunikationer in till Gbg.
4. Lättillgänglig och fungerande barnomsorg.
5. Andra specifika framtidsplaner för orten som kan komma att påverka huspriserna.
Citera
2013-02-26, 02:10
Medlem
SinistraMano27s avatar
Är priserna en faktor? Jag spanar själv mycket på hus igbg trakterna och de orter jag spanar mest är Lerum, en egen kommun med rätt vettiga priser på villor, 2-3 mille för en fräsh villa. Partille, lite trist och lite dyrare men närmre gbg, lite dyrare 2-4. Sävedalen är ju rätt fina svenssons kvarter. Nära in till gbg. Örgryte stiger priserna 4-10 mille, fått intryck av lite präktig övre medelklass som har bra jobb och barn. Askim och västra gbg... Har ju mycket villakvarter som är rätt dyra. Men alla orter har ju radhus som ibland är lägre i pris, smaksak vad man föredrar. Hisingen är trist enligt mig, möjligtvis backa torp runt båtsmans gatorna.

Det finns andra ställen också...
Citera
2013-02-26, 02:30
Medlem
Silltunnas avatar
Prismässigt vill jag nog helst inte gå över 2,5.
Behöver ingen jättekåk heller. Runt 100 kvm är ok.
Citera
2013-02-26, 07:54
Medlem
Backafalls avatar
Ett tips är att leta utefter 45:an (E45 från Göteborg till Trollhättan) där det numera finns mycket goda kommunikationer med de nya pendeltågen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in