2013-02-25, 23:01
Medlem
Tråden handlar om en långväga släkting till mig, RIP.

Sommaren 1973 hittades Lennart Nordström död och mördad i sin lägenhet i Eskilstuna. Han var inte Guds bästa barn men förtjänade inte att bli ihjälslagen.
Har hört att polisen hade en misstänkt som de sökte efter men inte mer? Det jag skriver nu har jag fått berättat för mig. Hoppas kunna skriva lite till om jag får höra mer från släkten.

Mvh och tack för hjälp.
Citera
2013-02-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry

Sommaren 1973 hittades Lennart Nordström död och mördad i sin lägenhet i Eskilstuna. Han var inte Guds bästa barn men förtjänade inte att bli ihjälslagen.
Har hört att polisen hade en misstänkt som de sökte efter men inte mer? Det jag skriver nu har jag fått berättat för mig. Hoppas kunna skriva lite till om jag får höra mer från släkten.

Mvh och tack för hjälp.

Var det inte så att mannen som mördade Lennart Nordström erkände för ett par år sedan?
Men att brottet blev rubricerat som dråp och därmed blev preskiberat, så ingenting hände?

Hm, kan vara ute och cykla, men jag tror det var något åt det hållet.
Citera
2013-02-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Var det inte så att mannen som mördade Lennart Nordström erkände för ett par år sedan?
Men att brottet blev rubricerat som dråp och därmed blev preskiberat, så ingenting hände?

Hm, kan vara ute och cykla, men jag tror det var något åt det hållet.

Du menar nog Göran Flink som blev ihjälslagen 22 maj 1993.

https://www.flashback.org/t516884
Citera
2013-02-27, 19:18
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry

Mvh och tack för hjälp.

Vad mennar du med det?
Var han en kriminell psykopat? Slogs på fyllan? Rånade banker?

Är bara nyfiken på vad du mennar rent konkret med att han inte var "Guds bästa barn":
Citera
2013-03-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Vad mennar du med det?
Var han en kriminell psykopat? Slogs på fyllan? Rånade banker?

Är bara nyfiken på vad du mennar rent konkret med att han inte var "Guds bästa barn":

Han drack endel och hamnade i slagsmål men gjorde inget allvarligt har jag fått berättat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in