2013-02-25, 02:00
Medlem
TitanDukes avatar
jag anser att yttrande friheten är skadad på FB ,
jag skrev mycket förut och attackerade en muslim som skrev i diverse trådar med muslimska bud och vinklingar jag attackerade denne men höllt mig alltid till trådens ämne jag vart då avstängd i 6 månader för trams , har blivit avstängd för trams när i själva verket inte moderatorn förtog vad jag skrev och då inte att det var stavfel utan att det var av den högre intelligensen .
är det fel eller för unga moderatorer som sitter här och var är moderatorernas moderatorer .
detta har lett till tappat intresse precis som det vart med mitt förra konto som jag startade när FB var nytt .
vad tycker ni har ni varit utsatta för liknande .
tror att i långa loppet kommer detta att leda till att det växer fram en konkurrent till FB .

nu får vi se om detta blir raderat och jag blir avstängd .
Citera
2013-02-25, 02:03
Medlem
Utan exempel är ju din tråd noll värd.

Om det du säger är sant är det naturligtvis dåligt, men möjligheten finns ju också att din bedömning av dina inlägg är helt uppåt väggarna.

Och det faktum att du bara öser ur dig klagomål utan ett enda exempel tyder ju inte på det förstnämnda direkt...
Citera
2013-02-25, 02:13
Medlem
hashish-boys avatar
moderatorena gör ibland felaktiga bedömningar det går inte att komma ifrån men i de allra flesta fall så har inläggen som resulterar i varningar och framför allt avstängningar bedömts korrekt.

notera att en ensam moderator inte kan stänga av en medlem och när det kommer till funderingar om muslimer så har flashback väldigt högt till tak.
Citera
2013-02-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
moderatorena gör ibland felaktiga bedömningar det går inte att komma ifrån men i de allra flesta fall så har inläggen som resulterar i varningar och framför allt avstängningar bedömts korrekt.
Så är det. Jag har fått ett gäng varningar, och med ett fåtal undantag har det skett en konstruktiv dialog mellan mig och berörd moderator de gånger jag har valt att ta upp det hela.

Citat:
notera att en ensam moderator inte kan stänga av en medlem och när det kommer till funderingar om muslimer så har flashback väldigt högt till tak.
Exakt. Och det faktum att TS inte verkar vilja kommentera kritiken talar mycket för att han fick en väldigt välförtjänt avstängning.
Citera
2013-02-25, 02:30
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Håller med här. Om man lyckas bli avstängd pga. kritik mot muslimer här på Flashback måste man ha haft väldigt mycket otur. Var tredje tråd som startas handlar om muslimer. I I&I-forumet är muslimer det enda som diskuteras, och inte är det i positiva sammanhang.

Har du huvudvärk - skyll på muslimerna, kom bussen försent - skyll på muslimerna, blev du avstängd - skyll på muslimerna. Osv.
Senast redigerad av ManJuice 2013-02-25 kl. 02:33.
Citera
2013-02-25, 02:39
Medlem
TitanDukes avatar
Citat:
moderatorena gör ibland felaktiga bedömningar .

Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
välförtjänt avstängning.

inte enligt mig ,
man ska nog fundera lite på vad yttrandefrihet betyder .
och trams är relatift utifrån betraktaren .
och att jag ska skriva ett exempel som är 6 månader gammalt är nog att överskata minnet .
fråga och diskussionen gäller således om fbs yttrandefrihet är skadad inte om jag förtjänade avstängningen .
Citera
2013-02-25, 02:44
Medlem
TitanDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Osv.

ja och desto mer sanning man läger in bestå mer svider det ,
det är dom som har heligt krig mot dom otrogna inte tvärt om .

och ja jag var aggressiv och saklig och hölt mig till trådarnas sak utan några hot
Citera
2013-02-25, 02:45
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TitanDuke
inte enligt mig ,
och att jag ska skriva ett exempel som är 6 månader gammalt är nog att överskata minnet .
fråga och diskussionen gäller således om fbs yttrandefrihet är skadad inte om jag förtjänade avstängningen .

givetvis är det så men utan moderatorena skulle yttrandefriheten drunkna i en massa BS.

jag säger inte att jag har rätt och du har fel utan att systemet bygger på den kompromiss som man tror tjänar forumet och yttrandefriheten bäst
Citera
2013-02-25, 02:50
Medlem
TitanDukes avatar
Citat:
bäst

ja så bästa vore om moderatorerna hade några moderatorer eller ännu bättre vore demokratiskt styrda av medlemmarna på fb .
titta bara på dena tråden det är mycket här som kan uppfattas som trams BS ,
koncentrationen vart på muslim delen även fast det fans två exempel i mitt grund inlägg .
Citera
2013-02-25, 02:55
Medlem
Citat:
Absolut, och yttrandefriheten hotas av folk som tramsar eftersom det dränker debatten.
Citat:
Visst, men så jävla svårt är det inte att undvika. Jag har själv råkat gå över gränsen ett par gånger (inte så mycket trams, men OT) men det är ju få varningar jag fått som jag tycker är helt oförtjänta. En del av dessa har dessutom tagits bort av moderatorn.
Citat:
Allt finns sparat, och det borde inte vara helt omöjligt för dig att gräva fram de inläggen. Använd sökfunktionen helt enkelt.
Citat:
Men hela din jävla argumentation utgår ju från att du blev avstängd felaktigt.
Citera
2013-02-25, 03:00
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
ja och desto mer sanning man läger in bestå mer svider det ,
det är dom som har heligt krig mot dom otrogna inte tvärt om .

och ja jag var aggressiv och saklig och hölt mig till trådarnas sak utan några hot
Heligt krig? Vi verkar ha en ny Breivikare framhör oss. Ärligt talat så verkar du vara en paranoid liten rackare som inte kan ha träffat mycket folk eller rest runt särskilt mycket.

Visste du att det finns julgranar i Dubai, eller att franskan är ett nationalspråk i Marocko?
Senast redigerad av ManJuice 2013-02-25 kl. 03:22.
Citera
2013-02-25, 03:01
Medlem
Citat:
ja så bästa vore om moderatorerna hade några moderatorer eller ännu bättre vore demokratiskt styrda av medlemmarna på fb .
Jag tror knappast att det skulle fungera speciellt bra. Det är en önskedröm helt enkelt. Det skulle kunna leda till att folk reggar massor av konton bara för att få rösta.
Citat:
titta bara på dena tråden det är mycket här som kan uppfattas som trams BS ,
Vad anser du vara BS här? Vi svarar på det du skriver. Om du tycker att det faller under 0.03 kan du helt enkelt rapportera det.

Men ja, klart det finns dåliga moderatorer, men ett visst mått av demokrati finns det ändå. Moderatorerna röstar faktiskt om vem som ska bli ny moderator.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in