2013-02-25, 00:46
Medlem
JakeTheMusss avatar
Hur ska man handla för att få reda på om exempelvis grannen är från framtiden? Finns det några frågor man ska ställe som gör att tidsresenären blir helt ställd?
Citera
2013-02-25, 01:12
Medlem
gottmospahedens avatar
Ställ en fråga som alla från nutiden bör veta; men som framtidsfolk inte bör veta.

T.ex. vem Alex Schulman är eller ifall Jerry Seinfeld fortfarande är rolig.
Citera
2013-02-25, 03:54
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
Hur ska man handla för att få reda på om exempelvis grannen är från framtiden? Finns det några frågor man ska ställe som gör att tidsresenären blir helt ställd?

För att få ett ärligt svar rekommenderar jag att du hotar de med pistol eller jaktgevär och skriker ut din fråga, så du är säker på att han/hon hör dig bra.
Citera
2013-02-25, 08:41
Medlem
Gryphems avatar
Undvik att ta upp ämnet om du inte vill hamna i en madrasserad cell och tvångsjacka.
Tror du verkligen att någon från framtiden skulle vilja vara kvar här?
Jag tror att framtiden är antingen helt sönderbombad eller mycket coolare
Citera
2013-02-25, 09:32
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Ställ en fråga som alla från nutiden bör veta; men som framtidsfolk inte bör veta.

T.ex. vem Alex Schulman är eller ifall Jerry Seinfeld fortfarande är rolig.

Jag skulle utan vidare kunna fråga tio stycken på gatan, ingen skulle veta vilka dessa är. Förresten vilka är de?

Öppet sinne.
Citera
2013-02-25, 16:40
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Jag skulle utan vidare kunna fråga tio stycken på gatan, ingen skulle veta vilka dessa är. Förresten vilka är de?

Öppet sinne.
Du är från framtiden. Avslöjad!
Citera
2013-02-25, 18:45
Medlem
skunkjobbs avatar
Fråga hur vädret ska bli imorgon. Svarar hon "det kommer att snöa" och det sedan gör det så har du hittat en tidsresenär. Ju längre in i framtiden frågan gäller och ju mer specifik fråga du ställer desto säkrare blir ditt avslöjande.
Citera
2013-02-25, 18:47
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
ifall Jerry Seinfeld fortfarande är rolig.

Har han någonsin varit rolig???
Citera
2013-02-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Fråga hur vädret ska bli imorgon. Svarar hon "det kommer att snöa" och det sedan gör det så har du hittat en tidsresenär.
Eller en meteorolog!
Citera
2013-02-25, 20:39
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkespank
Eller en meteorolog!
I den här avdelningen accepteras inga naturliga eller över huvud taget rimliga förklaringar så det där kommer du ingen vart med. Antingen använder de sig av häxkonst för att spå vädret och ska brännas på bål eller är de från framtiden och ska brännas på bål.

Alla som säger emot mig är kättare och ska... ja du vet...
Citera
2013-02-25, 20:41
Medlem
Cars avatar
ställa orelevanta frågor o om dessa frågor blir relevanta så bör man få en föraning emligt min kalkylering
Citera
2013-02-26, 06:25
Medlem
Jag antar att ett effektivt sätt vore att försöka mörda personen, om du misslyckas så är personen säkerligen från framtiden...

Såvida det inte är en deprimerad person från framtiden som vill utföra ett avancerat självmord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in