Sorry om jag lägger in detta i fel kategori, vet inte vilken jag skulle ta annars.
Nu är det så att jag tar studenten i sommar. Jag bor själv (för tillfället inneboende) ca. 2 timmar från familjen och har pluggat här dessa 3 år i gymnasiet.
Nu börjar jag få lite ångest för vad som kommer hända lilla mig efter studenten. Så många möjligheter, så mycket ansvar. Jag fick reda på att min familj kanske åker utomlands i sommar, jag skulle jättegärna vilja följa med men det går inte eftersom jag nu måste fokusera på att hitta jobb! Jag vet heller inte om jag kan dra på festival som jag brukar eftersom jag nu måste börja försörja mig på riktigt. Komma bort från gymnasierutinerna.
Jag är jätteförvirrad över vissa grejer, exempelvis när man ska börja skaffa försäkringar och hur det blir med semester när man väl skaffar jobb. Ska man skaffa ett deltidsjobb och kunna resa, eller har man inte råd att bo själv då? För jag vill inte flytta hem igen. Eller ska man försöka hitta ett heltidsjobb - som är jättesvårt - och jobba halvt ihjäl sig utan att leva det ljuvliga ungdomslivet?
Jag behöver råd här!

Säg mig hur det kommer att bli, eller åtminstone hur det blev för er. Är livet efter studenten så läskigt som det verkar eller vänjer man sig snabbt? Hur gjorde ni med jobb/resor osv? Flyttade ni hem igen? Hur kändes det?!