2013-02-24, 21:30
Medlem
Enligt uppringaren försvann några bilspår på isen ner i en vak.

– Dykarna har hittat en bil men inga spår efter någon människa, säger Armina Sjöstedt vid Sörmlandspolisen.

Klockan 14.09 i dag fick räddningstjänst och polis ett larm om en misstänkt drunkningsolycka utanför Strängnäs.

– De kunde på platsen konstatera att det gick bilspår ut på isen ner i en vak, säger Armina Sjöstedt vid polisens länskommunikationscentral i Södermanland.
Ett mysterium

Polisen och räddningstjänsten fick under kvällen förstärkning av dykare från brandkåren i Nyköping. De hittade en bil i vattnet under vaken.

Dykarna har inte kunnat hitta några spår efter någon människa i den sänkta bilen. Det fanns heller inga fotspår runt vaken eller i närheten av den.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16304089.ab

Vad har ni för teorier?
Senast redigerad av j123 2013-02-24 kl. 22:04.
Citera
2013-02-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j123
Enligt uppringaren försvann några bilspår på isen ner i en vak.

– Dykarna har hittat en bil men inga spår efter någon människa, säger Armina Sjöstedt vid Sörmlandspolisen.

Klockan 14.09 i dag fick räddningstjänst och polis ett larm om en misstänkt drunkningsolycka utanför Strängnäs.

– De kunde på platsen konstatera att det gick bilspår ut på isen ner i en vak, säger Armina Sjöstedt vid polisens länskommunikationscentral i Södermanland.
Ett mysterium

Polisen och räddningstjänsten fick under kvällen förstärkning av dykare från brandkåren i Nyköping. De hittade en bil i vattnet under vaken.

Dykarna har inte kunnat hitta några spår efter någon människa i den sänkta bilen. Det fanns heller inga fotspår runt vaken eller i närheten av den.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16304089.ab

Vad har ni för teorier?

Min första teori var först "nån måste ha fixat så gasen hängt sig" men det kan ju inte funka tkr jag. Om man inte vet exakt vart hålet är.
Citera
2013-02-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardantunnel
Min första teori var först "nån måste ha fixat så gasen hängt sig" men det kan ju inte funka tkr jag. Om man inte vet exakt vart hålet är.

Man kan ju hoppas att det här försvinnandet inte hänger ihop med denna tjej som är försvunnen nu.. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=545182048845430&set=a.3658868801082 82.87947.324878340875803&type=1&relevant_count=1
Citera
2013-02-25, 07:57
Medlem
Quarrels avatar
Eskilstuna Kuriren: Bilspår rakt ner i vak
Citat:
– Det fanns bil där nere på botten, men det fanns inte någon person där, säger Armina Sjöstedt, vakthavande befäl vid polisen. Bilen hade anmälts som stulen i Stallarholmen tidigare under dagen.
Citera
2013-02-25, 09:54
Medlem
barkeepers avatar
Det ar inte latt att soka folk under isen, sa foraren kanske tagit sig ur bilen, men inte upp ur vaken?
Citera
2013-02-25, 10:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardantunnel
Fast vaken kan ju ha uppstått pga isen inte längre bar bilen.
Man behöver ju inte sikta på en befintlig vak sas
Citera
2013-02-25, 10:44
Medlem
Pe.Wahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Vart i strängnäs är bilen sänkt?
Citera
2013-02-25, 10:48
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Precis min tanke och teori!
Citera
2013-02-25, 11:10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pe.Wahlgren
Vart i strängnäs är bilen sänkt?
Stallarholmsbron

Ungefärlig plats
Citera
2013-02-25, 11:21
Medlem
KeLLingHs avatar
Vad för bil är det, en sedan modell?
Kanske kan vara lägligt att kolla i bagaget i så fall.
Dock så verkar det mer sannolikt att det hela handlar om ett misslyckat försäkringsbedrägeri.
Anmäld stulen dagen före...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in