Citat:
Ursprungligen postat av
Noxyl
Ja, precis. Det var att du begränsar ett enskilt universum till det "synliga" universum som fick mig förvirrad.
Jag menade "synligt" från någon annan utomversumplats. Det är ingen som vet vad man snackar om i det här sammanhanget. Allvarligt. Nånting måste vika för ny fysik, dagens situation är nästan pinsam. De senaste hundra årens exempellösa framgång i praktik och matematik har låst fast allting vid denna fysiks orimliga slutsatser. Ett viktigt argument för rymdfart och rymdobservation är att vi behöver hitta nånting nytt för att få rumpan ur vagnen. Tyvärr har rymdteleskop och partikelacceleratorer bara bekräftat status quo. Men jag har ingen bättre idé här än mer av samma som misslyckas. Vi får lov att tills vidare acceptera att det är nånting fel på verkligheten (och varför skulle det inte kunna vara det, utan Gud?)
Är det tiden det är fel på? Kvantmekanik antar fortfarande Newtons magiska globalt tickande klocka, medan Relativitetsteori gör ett gummiband av och t.o.m. hål i den. Finns det flera tider samtidigt?? Det mest uppenbara, som tid och subjektivt medvetande, kan vara det svåraste av allt att upptäcka och hantera.