2013-02-24, 14:40
Medlem
Hade tänkt tjäna lite snabba pengar och hört talas om att man kan vara försöksperson åt sjukus och läkemedelsbolag.

Dom 2 sidorna jag hittar är www.ktastudies.com (inga studier just nu) och www.studentkaninen.se (betalar typ i biobiljetter?!?)

Finns det fler sidor/företag man kan anmäla sig till?
Citera
2013-02-24, 14:47
Medlem
loliravers avatar
I tidningen Metro kan man då och då hitta lite saker om man vill vara med och prova olika mediciner, dock brukar det vara saker som pågår i över ett år samt jag tror inte direkt du får något, förutom några bieffekter, för det.
Citera
2013-02-24, 15:21
Medlem
Försöksperson.se (.nu?)
Citera
2013-02-24, 17:22
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Kontakta alla stora läkemedelsbolag som bedriver forskning i Sverige, tex AstraZeneca, GSK, Novo Nordisk etc

Tillägg: Bolagen betalar ganska bra, men ersättningen är skattepliktig (och pensionsgrundande). Räkna med att vissa studier kan pågå i ett par dygn nonstop (FTIM = First Time Into Man-studier), med täta provtagningar. Andra studier kanske kräver en längre tids medicinering med längre intervall, men där är risken för biverkningar lägre.
Senast redigerad av GrumpyOldMan 2013-02-24 kl. 17:28. Anledning: Tillägg
Citera
2013-02-24, 18:30
Medlem
ParadiseRoads avatar
Lite beroende på var du bor kan du väl kolla upp de närmsta universitetssjukhusen, det brukar finnas några studier på gång som i alla fall kan ge någon tusenlapp cash för någon timmas mer eller mindre obehaglig procedur.
Citera
2013-02-24, 20:00
Medlem
Akademiska sjukhuset i Uppsala ringer upp en då och då om man registrerat sig på någon sida (jag har faktiskt glömt bort vilken), nu senast i förra veckan om jag ville delta i en pilotstudie kring en ny form av insulin.
Citera
2015-05-30, 23:50
Medlem
Adbayors avatar
Har också upplevt det onödigt svårt, relativt enkla pengar ändå!

Anmält mig till ett par sidor, typ Studentexperiment.se i Lund, och ett registret för Region Skåne. Får se om det blir någon respons!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in