• 2
  • 3
2013-02-24, 22:24
Medlem
JohnLocke2s avatar
Livet består till 99% av lycka så jag vet inte vad du pratar om.
Men även om mitt liv var 99% olycka och lidande så skulle jag bita ihop.
Jag är då standby att gå in och skapa rättvisa om någon kröker ett hår på mina nära och kära.
Citera
2013-02-24, 22:33
Medlem
Därför är läkaryrket i teorin, så underbart, i praktiken också om du vet vad du gör och har 'tur'.
Citera
2013-02-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ------------------
varför i helvete leva?
för att det finns inget annat val. livet är det enda som finns. döden är bara en gammal myt. en fysisk kropp kan visserligen dö, men vi har andliga kroppar som överlever den fysiska kroppens död. att försöka dö är som att försöka dö i en dröm. man bara vaknar upp någon annanstans hela tiden.
Citera
2013-02-24, 23:49
Medlem
Citat:
Varför i helvete ska man leva? Livet består ju till 80 % av lidande!
Hela livet går ut på att undervika lidande, att ta sej upp från senaste lidandet, sen ska folk dö runt en lite då och då för att hålla lidandet balanserat, sen ska man blåsas av falska människor för jämnan som en liten påminnelse att livet bara suger och inget annat.
Utöver det ska man sE dom falska leva i lycka och flärd .Empati hyllas högt men den gagnar bara svinen som roffar åt sej och vänder källan ryggen när törsten är släckt förvandlas den finaste apelsin till mull.

Hatar alla människor på jorden och vill inte leva mer, ger mej inget att va här. Inte NåT. varför vänta. Har iaktagit spektaklet i 40 år nu.
Varför inte?
Citera
2013-02-25, 21:56
Medlem
Citat:
Hela livet går ut på att undervika lidande, att ta sej upp från senaste lidandet, sen ska folk dö runt en lite då och då för att hålla lidandet balanserat, sen ska man blåsas av falska människor för jämnan som en liten påminnelse att livet bara suger och inget annat.
Utöver det ska man sE dom falska leva i lycka och flärd .Empati hyllas högt men den gagnar bara svinen som roffar åt sej och vänder källan ryggen när törsten är släckt förvandlas den finaste apelsin till mull.

Hatar alla människor på jorden och vill inte leva mer, ger mej inget att va här. Inte NåT. varför vänta. Har iaktagit spektaklet i 40 år nu.

Tycker du ska läsa "Livet måste ha en mening" av Viktor Frankl. Gav mig lite ny aspekter på livet.
Citera
2013-02-26, 23:55
Medlem
TS vakna upp

det är inte lätt men det är underbart

valet är ditt
det finns avgamgrade afrikaner med aids och 90% av familjen mördade
som trummar och dansar

också finns det unga framgångsrika skådespelare som tar livet av sig

ser du ingen koppling

värden suger inte
din inställning runt livet suger.

jävligt tråkigt det där med din mamma
men bli glad för fan det kan påverka både hennes humör och hennes tillfrisknande
du har inte råd att vara destruktiv
Citera
2013-02-27, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnLocke2
Livet består till 99% av lycka så jag vet inte vad du pratar om.
Men även om mitt liv var 99% olycka och lidande så skulle jag bita ihop.
Jag är då standby att gå in och skapa rättvisa om någon kröker ett hår på mina nära och kära.

nära och kära? vi andra då?
Citera
2013-02-27, 10:33
Medlem
Hegemonikons avatar
Citat:

Du skriver som en sann Shopenhauerian, du kanske skulle läsa honom om du inte gjort det?
Annars kan du se det från en annan utgångspunkt istället: Omfamna lidandet, älska och acceptera det istället för påverkas av det.
Det är enbart du själv som bestämmer vad lidande är och du själv som bestämmer vad som påverkar dig, det är inte universellt.
Jag tror det största misstaget är att man från en förutbestämd utgångspunkt ha klart för sig vad som är bra och dåligt och sedan låta det påverka hela ens liv oavsett hur världen verkligen ser ut. Du får helt enkelt omvärdera vad som är bra respektive dåligt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in