2013-02-24, 01:08
Medlem
asdasd7s avatar
Helt plötsligt har mitt windows börjat byta tema för att 5-10 minuter senare byta tillbaka till det jag har inställt. Har ett svart tema(mitt inställda), sen blir skärmen svart i en sekund så när det kommer tillbaka har den gått över till det vanliga blå temat. Sen går det tillbaks.

Är det någon liten skit som fjärrstyr min dator på något sätt, har jag blivit hemsökt eller finns det en enkel teknisk förklaring till detta?

Hjälp mig.
Citera
2013-02-24, 01:16
Medlem
dANiis avatar
Kan det vara så att du har pillat på hz;en? eller möjligtvis tankat hem något du inte skulle ha gjort?
Citera
2013-02-24, 01:35
Medlem
asdasd7s avatar
Vad menar du med hz:en?
Tycker själv att jag brukar vara rätt noga med vad jag tankar hem. Är inte den som klickar på de här penisförstorings reklamerna om du förstår vad jag menar. Men en trojan eller ett virus är det du syftar på i det fallet?
Citera
2013-02-24, 01:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Blir så när aero stänger av sig, vissa program kan orsaka det.
Citera
2013-02-24, 01:57
Medlem
asdasd7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Blir så när aero stänger av sig, vissa program kan orsaka det.

Vad är det? Gjorde förövrigt inte ett skit när det hände, hade utorrent på i bakgrunden som vanligt och satt och läste i en tråd. Kanske spofify var på också, annars ingenting.
Citera
2013-02-24, 02:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdasd7
Gjorde förövrigt inte ett skit när det hände
Been there done that...händer för mig ibland pga winfast pvr(mjukvara för tv-kort), ibland räcker det att stänga av winfast för att windows ska återställa sig ibland krävs det omstart av datorn.

HAr inget bra svar på varför det bara händer.
Citera
2013-02-24, 02:15
Medlem
asdasd7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Been there done that...händer för mig ibland pga winfast pvr(mjukvara för tv-kort), ibland räcker det att stänga av winfast för att windows ska återställa sig ibland krävs det omstart av datorn.

HAr inget bra svar på varför det bara händer.

Tack för svar i alla fall! Var rädd att datorn blivit kapad på nåt konstigt vis eller virus/trojan men då kan jag vara lugn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in