2013-02-23, 22:40
Medlem
bunjackens avatar
hej jag var på ikea i kalmar igår med min familj vi gick in och köpte lite kaffe m,m och satte oss vid ett bord.

vid bordet mittemot satt en kvinna med ett barn troligen mamman till barnet som var väl mellan 3-och 5 år ungefär( kille )

mitt under fikandet öppnar kvinnan sin handväska och tar upp en snusdosa av märket kaliber och stoppar in en under sin läpp medans barnet sitter mitt emot och såg det troligen

själv så snusar jag och är kille snusar oftast samma typ av snus original large men blev rätt förvånad och smålog för mig själv.

till huvudfrågan är det okej att snusa/ röka framför barn motivera gärna?
Citera
2013-02-23, 22:45
Medlem
Snusa tycker jag är långt mer okej än att röka. Det skadar inte din omgivning(barnet) på samma sätt som rökning.
Citera
2013-02-23, 22:45
Medlem
tendensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
hej jag var på ikea i kalmar igår med min familj vi gick in och köpte lite kaffe m,m och satte oss vid ett bord.

vid bordet mittemot satt en kvinna med ett barn troligen mamman till barnet som var väl mellan 3-och 5 år ungefär( kille )

mitt under fikandet öppnar kvinnan sin handväska och tar upp en snusdosa av märket kaliber och stoppar in en under sin läpp medans barnet sitter mitt emot och såg det troligen

själv så snusar jag och är kille snusar oftast samma typ av snus original large men blev rätt förvånad och smålog för mig själv.

Jag själv som rökare, tycker att snusa är väl "mer okej" än att röka eftersom det luktar och passivrökning är inte direkt rent.

Sen kan man alltid undvika att bli sedd snyggt som snusare genom att hålla handen för eller dylikt. Som rökare så brukar jag tvätta händerna (inte alltid) och även skölja munnen med munskölj/tandkräm för att minska på lukten.
Citera
2013-02-23, 22:46
Medlem
Vstkustens avatar
Äh vafan... tycker inte att det spelar någon roll om man snusar framför sitt barn. Rökning däremot tycker jag att man kan undvika när man har småbarn i närheten.
Citera
2013-02-23, 22:49
Medlem
Jag tycker nog att det är okej. I de bästa av världar så kanske man kan argumentera om att barn är lättpåverkade och att man kan ge barnen fel idéer, men ska man använda sig utav det argumentet så kan man samtidigt fråga sig ifall det är okej att dricka öl inför sina barn? Eller ifall det är okej att äta fet och onyttig mat framför barnen?
Citera
2013-02-23, 22:51
Medlem
andreasmms avatar
Kvinnor har lättare att falla i tobaksberoende så det säger ju för fan sig själv att en morsa inte bara kan stå och peta in en fet prilla i käften hur som helst framför barnen och speciellt om hon hade en egen dotter.
Skaffa en jävla ryggrad och konfrontera kärringen nästa gång! Pussy.
Citera
2013-02-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Kvinnor har lättare att falla i tobaksberoende så det säger ju för fan sig själv att en morsa inte bara kan stå och peta in en fet prilla i käften hur som helst framför barnen och speciellt om hon hade en egen dotter.

Haha, varför skulle det vara dåligt?
Citera
2013-02-23, 22:54
Medlem
Inget fel att snusa . Barnen klarar sej galant.
Citera
2013-02-23, 23:06
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxt133
Haha, varför skulle det vara dåligt?

Läs vad jag skrev? En mor ska leda genom gott exempel och vara en förebild för sina barn.
Men du bryr dig förstås inte om ungarna växer upp och blir lika dekadenta som deras jävla morsa.
Citera
2013-02-23, 23:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Undvika, "monkey see, monkey do"
Citera
2013-02-23, 23:18
Medlem
Citat:

Jag antar att du gör det var dag då, tuffing?
Citera
2013-02-23, 23:18
Medlem
Citat:
Läs vad jag skrev? En mor ska leda genom gott exempel och vara en förebild för sina barn.
Men du bryr dig förstås inte om ungarna växer upp och blir lika dekadenta som deras jävla morsa.
Vad menar du? Skulle de börja snusa för att deras mamma gör det eller? Det blev för rätt längesen olagligt för barn att handla tobak, så det är nog ingen fara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in