2005-05-13, 23:08
Medlem
Tänkte bara höra om någon har något smarrigt recept innehållandes detta? Har ganska tätt blivit bjuden på en soppa samt en biffig macka inehållandes torkade tomater.
Så när jag för ett par veckor sen var och handlade så köpte jag ett paket. Hade inget planerat att göra med dom och nu ligger dom bara där i kylen

Vill ha rätt "enkla" rätter. Helst inte heller några recept innehållandes mängder med grädder eller creme fraishe. Det absolut bästa vore om det inte innehöll några rena mjölkprodukter alls eftersom flickvännen är allergisk. Men tveka inte att tipsa om det innehåller litegranna. Går alltid att lösa Kyckling är en personlig favorit så om någon har ett kyckligrecept innehållandes torkade tomater så får dom banne mig plita ner det här.
Citera
2005-05-13, 23:40
Medlem
Queen Ls avatar
Vilken sort är det du har?Ligger de i marinad eller är det naturella,torra?
Citera
2005-05-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queen L
Vilken sort är det du har?Ligger de i marinad eller är det naturella,torra?
Det sistnämnda.
Citera
2005-05-13, 23:59
Medlem
von Schmerzs avatar
Pesto Roche tror jag det kallas. Blötlägg tomaterna några timmar, sen mixar du dem med olivolja, basilika och vitlök. Det ska bli geggigt. Passar utmärkt till grillat kött.
Citera
2005-05-14, 03:21
Medlem
gomans avatar
Crepês!
* Smiska ihop ett gäng pankakor av den tunnare sorten.
* Rör ihop två deciliter kräm fräsh med en näve hackad färsk basilika och strimlade torkade (marinerade) tomater efter eget tycke.
* Gör små pankakskuvert med fyllningen och garnera med lite hyvlad parmesanost.

Åh, så gott du får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in