2013-02-23, 16:10
Medlem
sueco1s avatar
Hej. Den senaste tiden när jag ska stänga av min dator säger den: Stäng inte av datorn, uppdatering 1 av 2 installeras. Detta har hänt nu i 2-3 veckor! Vanligtvis är det uppdateringar varannan månad kanske. Det står inte vad som uppdateras heller. Någon som vet vad det kan vara? Har en Toshiba ca 2.5 år gammal. Tackar för all hjälp jag kan få!
Citera
2013-02-23, 16:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Pratar du om Windows Update? Eller syftar du på något annat?
Citera
2013-02-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sueco1
Hej. Den senaste tiden när jag ska stänga av min dator säger den: Stäng inte av datorn, uppdatering 1 av 2 installeras. Detta har hänt nu i 2-3 veckor! Vanligtvis är det uppdateringar varannan månad kanske. Det står inte vad som uppdateras heller. Någon som vet vad det kan vara? Har en Toshiba ca 2.5 år gammal. Tackar för all hjälp jag kan få!

kolla i uppdaterings historiken troligen har installationen misslyckats och då återkommer uppdateringarna igen

mvh
t
Citera
2013-02-23, 17:37
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2013-02-24, 09:01
Medlem
sueco1s avatar
Jag har Windows7. Det står inte vad som uppdateras, bara att det uppdateras. Var hittar jag uppdaterings historiken?
Citera
2013-02-24, 10:41
Medlem
Citat:
Jag har Windows7. Det står inte vad som uppdateras, bara att det uppdateras. Var hittar jag uppdaterings historiken?

kontrollpanelen>>windows update>>visa uppdateringshistorik

mvh
t
Citera
2013-02-24, 10:42
Medlem
Halmbals avatar
Så blir det när man stänger av på vanliga sättet. Trycker du däremot Ctrl+alt+delete, sen i det fönstret kan man välja "Stänga av" utan uppdateringar.

Förbannat irriterande för mig som nästan aldrig stänger av datorn, när jag väl gör det har jag ofta bråttom och vill stänga av den direkt.
Citera
2013-02-24, 22:24
Medlem
sueco1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
kontrollpanelen>>windows update>>visa uppdateringshistorik

mvh
t
Det finns ingen Windows update på kontrollpanelen,

Citera
2013-02-24, 23:43
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Det finns ingen Windows update på kontrollpanelen,

http://i49.tinypic.com/2bs3yg.jpg
Uppe till höger: Välj efter: Små ikoner.

Eller:
Klistra in den här sökvägen i en Utforskaren:
Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen

Annars:
Högerklicka på Dator och sen Egenskaper. Sen ska du ha Win Update nere till vänster.
Senast redigerad av Skadat gods 2013-02-24 kl. 23:51.
Citera
2013-03-02, 14:28
Medlem
sueco1s avatar
Det är samma uppdateringar varje gång, vet ej hur man stänger av dessa. Finns inte på data-högerklicka.

http://i49.tinypic.com/vfza89.jpg
Citera
2013-03-02, 14:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Det är samma uppdateringar varje gång, vet ej hur man stänger av dessa. Finns inte på data-högerklicka.

http://i49.tinypic.com/vfza89.jpg

Är dock fortfarande osäker på vilka uppdateringar som det gäller när du visar denna bild.

Om du markerar denna uppdatering och högerklicka på den och därefter dölj informationen. Vad händer då?

Vilket kB-nummer har dessa uppdateringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in