2013-02-23, 14:47
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Tjena!

Jag tycker att man skall dela upp alkohol och dryck i två separata delar. Jag vill läsa om t ex kaffe eller läsk men jag avskyr att jag måste skumma igenom massor med hemska sprit och öltrådar. Som det är nu är det ungefär som att slänga in pedofildelen i Erotik och sexdelen.

Vad sägs om det?
Citera
2013-02-23, 14:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Tjena!

Jag tycker att man skall dela upp alkohol och dryck i två separata delar. Jag vill läsa om t ex kaffe eller läsk men jag avskyr att jag måste skumma igenom massor med hemska sprit och öltrådar. Som det är nu är det ungefär som att slänga in pedofildelen i Erotik och sexdelen.

Vad sägs om det?
Hänger aldrig i den delen av forumet, men visst vore väl det fint. En del om alkoholfria drycker (eller Mat & Dryck), en annan om alkoholhaltiga drycker (kanske skulle ligga under Droger?). Men som vanligt kan man ta vilket ämne som helst och dela upp det i beståndsdelar.
Citera
2013-02-23, 15:13
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hänger aldrig i den delen av forumet, men visst vore väl det fint. En del om alkoholfria drycker (eller Mat & Dryck), en annan om alkoholhaltiga drycker (kanske skulle ligga under Droger?). Men som vanligt kan man ta vilket ämne som helst och dela upp det i beståndsdelar.
Jo, men det är säkert många med alkoholproblem som försöker hålla sig nyktra som gärna vill läsa om alkoholfria drycker men inte om alkohol.

"Mat och dryck" låter jättebra.
Citera
2013-02-23, 17:31
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Jo, men det är säkert många med alkoholproblem som försöker hålla sig nyktra som gärna vill läsa om alkoholfria drycker men inte om alkohol.

"Mat och dryck" låter jättebra.
Nej, det gör det inte! Vi ska inte blanda in drycken med maten igen, framför allt inte nu när vi tom delat upp matdelen i underforum nyss.
Ta fram ett underlag på att alkohol och dryck behöver en uppdelning så kan berörda moderatorer ta det vidare.
Citera
2013-02-23, 17:56
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Nej, det gör det inte! Vi ska inte blanda in drycken med maten igen, framför allt inte nu när vi tom delat upp matdelen i underforum nyss.
Ta fram ett underlag på att alkohol och dryck behöver en uppdelning så kan berörda moderatorer ta det vidare.
Underlag? Tja, för att man inte skall halka dit igen så är jag aldrig inne på drogdelen och uppskattar att tobak inte ligger i den delen. Det är obehagligt att behöva plöja igenom starksprittrådar och supartrådar när man vill läsa om te och kaffe. Hur det är med andra vet jag inte. Tråden är ju inte alltför het om man säger så.

Då får man väl strunta i att läsa om drycker då.
Citera
2013-02-23, 19:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Nej. Drogdelen behandlar narkotiska substanser.
Citera
2013-02-24, 10:58
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Underlag? Tja, för att man inte skall halka dit igen så är jag aldrig inne på drogdelen och uppskattar att tobak inte ligger i den delen. Det är obehagligt att behöva plöja igenom starksprittrådar och supartrådar när man vill läsa om te och kaffe. Hur det är med andra vet jag inte. Tråden är ju inte alltför het om man säger så.

Då får man väl strunta i att läsa om drycker då.
Underlag som i plocka fram ca 30 aktiva trådar om alkoholfria drycker och ge dem till de berörda moderatorerna. Inte till mig. =)

Det finns flera trådar om hur man ska gå tillväga när man lägger förslag på att skapa nytt eller dela upp ett forum.
En enskild persons missbruk är inget vi kan ha som grund till en forumsuppdelning. Det vore ju som om vi skulle stänga drogdelen för att vissa missbrukar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in