2014-07-05, 19:26
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonyisa
Hej får fram det här meddelandet 5 av 10 gånger när jag ska öppna en länk någon som har koll på varför?

Anslutningen avbröts

Anslutningen till servern bröts under hämtningen av sidan.

Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en stund.
Om du inte kan öppna någon sida alls, kontrollera datorns nätverksanslutning.
Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera att Firefox har tillstånd att ansluta till webben.
Har du några tillägg installerade? Test att stänga av dem en efter en. Ett känt exempel på problem med brutna länkar är tillägg som ändrar http adresser till https, t ex HTTS Everywhere.
Rensa din cache (t ex via Shift + Ctrl + Delete knapparna).
Givetvis kan ju brutna länkar bero på att sidan verkligen är nere... det kan du kolla via sidor som http://downforeveryoneorjustme.com/

Hjälper inget av ovanstående så posta några länkar har som du har problem med så får vi titta på dem.
Citera
2014-07-06, 10:27
Medlem
boonyisas avatar
Tack för hjälpen fick det ordnat när jag rensa cashe!
Citera
2014-07-07, 21:11
Medlem
Jag skrev här för ett tag sedan om ett problem jag har med Firefox!
Jag har ännu inte lyckats fixa det..... ruskigt irriterande!

Det är så här att i Adressfältet så är det en tom yta, ska försöka förklara på bästa sätt!

Här är hänglåset i början av allt säger vi ¤............................https://blablablalba

(Punkterna visar hur långt den tomma ytan är!)

Så där långt är mellanrummet mellan hänglåset och där man börjar skriva på ett ungefär, det går inte att göra något där utan det är bara en död yta eller va man ska säga!
Har installerat om firefox flera ggr och det går bort, men sen när jag startar upp datorn eller firefox nästa gång så är det sådär igen!

Har försökt hitta felet på nätet men hittar absolut inget om detta :O

Snälla hjälp mig!!!!! Väldigt irriterande småfel haha!
Citera
2014-07-08, 13:22
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Jag skrev här för ett tag sedan om ett problem jag har med Firefox!
Jag har ännu inte lyckats fixa det..... ruskigt irriterande!

Det är så här att i Adressfältet så är det en tom yta, ska försöka förklara på bästa sätt!

Här är hänglåset i början av allt säger vi ¤............................https://blablablalba

(Punkterna visar hur långt den tomma ytan är!)

Så där långt är mellanrummet mellan hänglåset och där man börjar skriva på ett ungefär, det går inte att göra något där utan det är bara en död yta eller va man ska säga!
Har installerat om firefox flera ggr och det går bort, men sen när jag startar upp datorn eller firefox nästa gång så är det sådär igen!

Har försökt hitta felet på nätet men hittar absolut inget om detta :O

Snälla hjälp mig!!!!! Väldigt irriterande småfel haha!
Hur har du "installerat om firefox flera ggr"? Jag frågar därför Firefox har 2 delar: programmet och profilen. Programmet är bara skalet med standardinställningarna. Profilen innehåller alla dina personliga inställningar, bokmärken, tillägg, historik osv.
Programmet Firefox kan du av- och ominstallera utan att profilen nödvändigtvis också raderas.
När du avinstallerar måste du aktivt välja att radera profilen för att detta ska hända.
Så frågan är om du också raderat din gamla profil? Jag tror inte det. Därför har du också detta udda problem kvar.

Å andra sidan kanske du inte vill ta bort din profil i onödan, utan att veta med säkerhet var problemet ligger? Därför bör du skapa en ny extra profil som är "helt ren" och testa med. Det är det snabbaste sättet att felsöka. Försvinner problemet så vet du att något i din gamla profil är boven i dramat. Det kan vara lite av varje, i just ditt fall gissar jag det rör sig om något tillägg som inte funkar riktigt längre.

Så här skapas en ny profil:
1. Stäng ned Firefox
2. Öppna Windows "Kör..."
3. I prompten skriv: firefox.exe -p
4. I pop-up rutan som dyker upp: välj "Skapa profil" knappen, namnge din profil, samt slutligen öppna Firefox.
Se även https://support.mozilla.org/sv/kb/Hantera%20profiler
Testa nu om allt funkar.....
Du kan radera din gamla profil när du vet allt funkar som du vill genom att upprepa steg 1-3 ovan samt markera gamla profilen och "Ta bort profil" knappen.

Läs även den här tråden http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=38&t=2754461
Citera
2014-07-14, 08:59
Medlem
JMKKs avatar
Jag har en wordpresshemsida och jag har problem med att se youtubevideos på den. Jag kan ibland ej se videon överhuvudtaget via firefox men provar jag explorer så ser jag videon? Jag har provat att klistra in inbäddningskod i html-läge, klistra in gamla inbäddningskoden i html-läge och även kopiera url:en tilll youtuvevideon och klistra in i visuellt läge. Det lustiga är att ibland kan jag se videon och ibland inte. Jag har provat återställa Firefox men samma fenomen uppstår. Jag har även provat att inaktivera plugins men ingen skillnad.
Citera
2014-07-14, 14:56
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMKK
Jag har en wordpresshemsida och jag har problem med att se youtubevideos på den. Jag kan ibland ej se videon överhuvudtaget via firefox men provar jag explorer så ser jag videon? Jag har provat att klistra in inbäddningskod i html-läge, klistra in gamla inbäddningskoden i html-läge och även kopiera url:en tilll youtuvevideon och klistra in i visuellt läge. Det lustiga är att ibland kan jag se videon och ibland inte. Jag har provat återställa Firefox men samma fenomen uppstår. Jag har även provat att inaktivera plugins men ingen skillnad.
Det framgår inte om du även har problem med att se videos direkt på YouTube, men jag antar det.
Det finns inget speciellt "youtubevideos"-format så kolla därför om du kan se videoklipp från andra sidor. Om du kan det, så är alltså ditt problem troligen relaterat till just YouTube.
Jag ser att du ska ha inaktiverat dina tillägg, men något av dem är troligen din felkälla. Jag hade själv problem med vissa videos (som visade sig härstamma från YT-klipp) tills jag stängde av det populära userscriptet YouTube Center (finns både som script och som tillägg). Kanske har även du detta installerat?
YouTube Center har inte uppdaterats på länge, men det går att ladda ned en utvecklingsversion här som fungerar. Det är utvecklaren själv som står bakom. YouTube funkar nu normalt för mig igen.
Ps. jag har installerat userscript-versionen, dvs "YouTubeCenter.user.js"
Citera
2014-07-17, 21:30
Medlem
JMKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Det framgår inte om du även har problem med att se videos direkt på YouTube, men jag antar det.
Det finns inget speciellt "youtubevideos"-format så kolla därför om du kan se videoklipp från andra sidor. Om du kan det, så är alltså ditt problem troligen relaterat till just YouTube.
Jag ser att du ska ha inaktiverat dina tillägg, men något av dem är troligen din felkälla. Jag hade själv problem med vissa videos (som visade sig härstamma från YT-klipp) tills jag stängde av det populära userscriptet YouTube Center (finns både som script och som tillägg). Kanske har även du detta installerat?
YouTube Center har inte uppdaterats på länge, men det går att ladda ned en utvecklingsversion här som fungerar. Det är utvecklaren själv som står bakom. YouTube funkar nu normalt för mig igen.
Ps. jag har installerat userscript-versionen, dvs "YouTubeCenter.user.js"

Nej jag har inte problem att se videos på andra ställen än på min egen hemsida. Häromdagen var jag och fifflade lite i min adobe flash player på facebook och det är antagligen där problemet sitter. Ibland dyker det upp det här fönstret dom frågar om mag "tillåter" eller "nekar" att låda flash lagra data. Det fönstret fick jag aldrig upp förut.
Citera
2014-07-17, 22:28
Medlem
FakeItTiluMakeIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMKK
Nej jag har inte problem att se videos på andra ställen än på min egen hemsida. Häromdagen var jag och fifflade lite i min adobe flash player på facebook och det är antagligen där problemet sitter. Ibland dyker det upp det här fönstret dom frågar om mag "tillåter" eller "nekar" att låda flash lagra data. Det fönstret fick jag aldrig upp förut.
Om du högerklickar på en video och väljer globala inställningar, vad har du för inställning under fliken lagring?
Citera
2014-07-18, 09:29
Medlem
JMKKs avatar
Problemet verkar vara löst. Det är något av mina firefox tillägg (add-ons) som spökar. Tack för hjälpen.
Citera
2014-07-21, 05:43
Medlem
Mitt firefox förhindrar hela tiden insticksmoduler från flashplayer när jag t.ex. ska titta på en film så jag lär varje gång aktivera dom manuellt - hur går detta att fixa?
Tack på förhand! mvh sailrace
Citera
2014-07-22, 13:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har ni uppdaterat versionen till 31.0?

Numerar när man öppnar en ny flik så finner man detta -> http://imgur.com/NL8XCn4

Man kan även dölja detta med ett litet verktyg högst upp på höger sida.
Citera
2014-07-23, 05:16
Medlem
TheBurdens avatar
Firefox hänger sig vid laddning av webbsidor

Ibland så hänger sig webbläsaren när den håller på att ladda en webbsida. Först så arbetar webbläsaren som vanligt, men istället för att ladda klart webbsidan så hänger den sig. Webbläsaren slutar svara på klick och "regnbågssnurran" kommer fram. Det enda jag kan göra är att öppna aktivitetskontrollen och tvångsavsluta webbläsaren. Och det spelar ingen roll hur länge jag än väntar.

När jag sedan startar upp webbläsaren igen (efter att ha tvångsavslutat den) och går in på samma webbsida på nytt så laddas den klart hur bra som helst. Problemet uppstår på helt olika sidor.

Vad kan det vara som är problemet? Flash? Javascript? Hårdvaruaccelerationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in