Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Borde väl fungera med
Speed dial om inte annat.
EDIT:
Jag har för övrigt en fundering kring samma sak.
På min sådan sida kommer det bara upp nio blanka fält, inte tillstymmelse till att det visar vilka sidor som är mest besökta.
Hur kan man rätta till det?
Det är Firefox nya inbyggda NewTab ni pratar om (ibland kallad speed dial, och något eget tillägg behövs inte längre).
Den läser av cachen (om denna är på, standard) för att lägga till dina favoriter.
Om man själv vill styra vilka sidor man vill ha stående på NewTab, dra ett bokmärke till en ruta och släpp bara.
Man kan "låsa" valfri ruta att alltid dyka upp genom att klicka på pinnålsikonen i rutans övre vänstra hörn - då blir den blåfärgad)
I about
:config kan man dessutom ända antal "rutor" (standard 3x3) till 4x4, eller vad man nu föredrar (detta funkar endast fr o m version FF17 och framåt)
Inställningar i about
:config jag gillar (fungerar garanterat i FF17, en del kanske i tidigare versioner):
browser.newtab.preload - sätt till: true (dubbelklicka, detta gör att Newtab sidan kan visas omedelbart eftersom den är förladdad)
browser.newtabpage.columns - sätt till: 4 (= om t ex 4 kollumner önskas)
browser.newtabpage.row - sätt till: 4 (= om t ex 4 rader önskas)
browser.tabs.animate - sätt till: false (= då skippas animeringen av tabbarna, gör att det känns rappare)
Ps. Jag har gjort en style för Newtab, om man tycker den ser lite tråkigt ut, se
http://userstyles.org/styles/70561/g...ersonal-newtab