Citat:
Ursprungligen postat av piratkatten
Fyfan vad sjukt...! Jag kan ju bara berätta utifrån mina egna erfarenheter förstås.
Inte för att på något sätt hylla aftonbladet men dem gjorde faktiskt ett stort reportage om psykvården för ca 1 år sedan om jag inte minns fel. Det stod en och annan historia där som fick mig att rynka på näsan. Har för mig att regeringen gav en "extra" summa till psykvården som låg på cirka 1miljard. Pratade med min dåvarande sjuksyster på RPÖV som sa att den summan skulle delas ut i
hela Sverige och gjorde ingen större skillnad. Flera gånger när jag vad där fick jag gå tidigare för att det brakade loss i väntehallen eller att något liknade skedde i "mötes rummen". Upplevde det som en hönsgård med underbemannad personal.
Citat:
Det har begåtts en del misstag från både läkare och annan personal även under mina vårdtider på psyk, men överlag tycker jag ändå att jag fått ett bra bemötande, även om det till mångt och mycket mest känns som "förvaring".
Jag har bara haft otur tyvärr. Känner inte på något sätt att min sk vård hjälpt.
Citat:
Däremot har de blivit noggrannare med att göra upp en ordentlig krisplan man får med sig vid utskrivning. Alltid något.
Ja det är ett steg i rätt riktning i alla fall
Citat:
Trist att höra din historia.
Ja det har fan inte varit någon dans på rosor men jag kämpar på så gott jag kan