Inte Schaerbeek. Brels hemstad ser jag, nej det är en annan tonsättare.
Vet inte om följande ledtråd gör någon klokare, men i alla fall:
5) första delen av staden delar namn med en svensk textilkonstnär som var släkt med 91:ans tecknare
Inte Schaerbeek. Brels hemstad ser jag, nej det är en annan tonsättare.
Vet inte om följande ledtråd gör någon klokare, men i alla fall:
5) första delen av staden delar namn med en svensk textilkonstnär som var släkt med 91:ans tecknare
Åsyftar ni Märta Måås-Fjetterström?
Edit: Hon har ett namn som inte ber om ursäkt för sig själv.
Edit2: Ungefär som Unni Ståhl eller Bodo Roth. Namn som liksom insisterar på sig själv.
Det är rätt, inte ge vika för slappa infall! Jag gillar det (helt oironiskt alltså)!
...ändå är vi människor så fientliga att vi använder glada gubbar som sköld för att besvärja en alltid hotande ilslka som hotar, likt ett damoklessvärd som ständigt kittlar vår fontanell.
Jo, det är ju bara små barn som har fontaneller. Visste ni by the way att fontanell är etymologiskt detsamma som italienskans fontanella?
Citat:
Av italienska: fontanella, diminutiv av fontana, "brunn" eller "källa" eller av äldre franska: fontanelle, "liten fontän".
Jag önskar mig en värld där vi kan uppträda så som vi är inför varandra helt utan masker eller tillgjordhet, utan ångest eller andra krankheter. Våra kroppar lämnade därhän, blott ett andarnas möte.
Det är rätt, inte ge vika för slappa infall! Jag gillar det (helt oironiskt alltså)!
...ändå är vi människor så fientliga att vi använder glada gubbar som sköld för att besvärja en alltid hotande ilslka som hotar, likt ett damoklessvärd som ständigt kittlar vår fontanell.
Jo, det är ju bara små barn som har fontaneller. Visste ni by the way att fontanell är etymologiskt detsamma som italienskans fontanella?
Jag önskar mig en värld där vi kan uppträda så som vi är inför varandra helt utan masker eller tillgjordhet, utan ångest eller andra krankheter. Våra kroppar lämnade därhän, blott ett andarnas möte.
Två bra låtar, tack! Kebnekajse hade jag på kassett för sådär 40 år sen, har inte lyssnat mycket på dem sen dess tyvärr! Vincenzo Albrici däremot har jag aldrig hört talas om, hur har du hittat den här? Värt en ny ledtråd.
Två bra låtar, tack! Kebnekajse hade jag på kassett för sådär 40 år sen, har inte lyssnat mycket på dem sen dess tyvärr! Vincenzo Albrici däremot har jag aldrig hört talas om, hur har du hittat den här? Värt en ny ledtråd.
Jo, jag gillar psalmer! Youtube har någon slags sån däringa aricifiell intiligens så den föreslår låtar.
...fast jag minns inte riktigt hur jag hittade just denna. Jag är mycket fäst vid Karolinska psalmboken. Kan varit att jag sökt just efter tonsättningar av bönen Fader wår.
"Fader wår, som äst i himlom,
helgadt warde ditt Namn.
Tilkomme ditt rike: Ske din wilje, såsom i himmelen, så ock på jordene.
Gif oss i dag wårt dagliga bröd:
Och förlåt oss wåra skulder, såsom ock wi förlåte dem oss skyldige äro.
Och inled oss icke i frestelse;
utan fräls oss ifrån ondo.
Ty riket är ditt, och magten, och härligheten, i ewighet:
Amen"
...sen älskar jag den luftiga och lätta italienska barocken.
Snälla, för konstens skull...lyssna även på dessa --->
Jag förkastar hela denna materiella verklighet, flyr till det perfekta - den upphöjda esteticismen! Konst, ära vara dig! I anden bo skönhet bortom förstånd.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-09-29 kl. 22:24.