2017-05-31, 22:45
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
..not a clue... men för att dra iväg något; Chicago..?

(tyvärr snodde Bilingualbvern mitt förstahandsval Malmö... )

Måste väl vara något kanin-relaterat? Ramadan och allt 😇 Tror vi är på rätt spår.. 😊
Citera
2017-05-31, 22:52
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
San Francisco då kanske?

Oh hi Att!
San Francisco är rätt. Det var där The Room spelades in. Den har kallats The Citizen Kane of bad movies och det är där man hittar odödliga citat som:

Citat:
Johnny: I did not hit her, it's not true! It's bullshit! I did not hit her!
[throws water bottle]
Johnny: I did *not*. Oh hi, Mark.

Citat:
If a lot of people love each other, the world would be a better place to live
Citat:
Johnny: You betrayed me! You're not good. You, you're just a chicken. Chip-chip-chip-chip-cheep-cheep.

Mer här: https://www.youtube.com/watch?v=2NOlzW8hx5A

Över to Att!
Citera
2017-05-31, 23:03
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Måste väl vara något kanin-relaterat? Ramadan och allt 😇 Tror vi är på rätt spår.. 😊

Oh, hi Bilingualbvern2.0!

Kaninte se nåt kanin-relaterat i SF men det var i alla fall i rätt land.
Citera
2017-05-31, 23:09
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Oh, hi Bilingualbvern2.0!

Kaninte se nåt kanin-relaterat i SF men det var i alla fall i rätt land.

Du har nog rätt Biling eller Bilingual duger gott 2.0 beror på att jag slarvade bort mail, password.. osv 😂
Citera
2017-06-01, 00:14
Medlem
atts avatar
Citat:
Oh hi Att!
San Francisco är rätt. Det var där The Room spelades in. Den har kallats The Citizen Kane of bad movies och det är där man hittar odödliga citat som:

Över to Att!

Tackar! Ny stad. Sökfunktionen är fortfarande flaky, men jag tror den här inte har varit med förut.

1) gammal stad, dagens namn är känt sedan niohundratalet
2) en aristokrat från ett annat land byggde sig en villa här vilket gjorde staden populär bland överklassen
2b) aristokraten har gett namn åt en kaross
3) fyrkanten
Citera
2017-06-01, 08:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Tackar! Ny stad. Sökfunktionen är fortfarande flaky, men jag tror den här inte har varit med förut.

1) gammal stad, dagens namn är känt sedan niohundratalet
2) en aristokrat från ett annat land byggde sig en villa här vilket gjorde staden populär bland överklassen
2b) aristokraten har gett namn åt en kaross
3) fyrkanten

Spontant tänker man ju på Capri..?

(tycker btw inte det är hela världen om en stad återkommer! Både jag och tcfmog har haft med Nashville med typ två års mellanrum, samt med en Predators-lead - men vem minns? Sedan kanske man inte ska göra som jag gjorde i WW2-quizen köra - smått intoxikerad... - Mosquiton med en månads mellanrum och ung samma ledtrådar... ).
Citera
2017-06-01, 09:22
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:

(tycker btw inte det är hela världen om en stad återkommer! Både jag och tcfmog har haft med Nashville med typ två års mellanrum, samt med en Predators-lead - men vem minns? Sedan kanske man inte ska göra som jag gjorde i WW2-quizen köra - smått intoxikerad... - Mosquiton med en månads mellanrum och ung samma ledtrådar... ).

Jo, det kan vi väl leva med. Malmö t ex återkommer ju hela tiden (tror jag ). Skulle det inte få hända så skulle vi bara hamna i obskyra småorter i Ryssland till slut.
Citera
2017-06-01, 09:32
Medlem
atts avatar
Citat:

Jag förstår hur du tänker men det är inte Capri vi ska till.

4) kongresser

Nej det gör inget om städer återkommer men jag gillar att försöka hitta kända städer som man tycker borde ha varit med förr fast de inte har det. Den här t.ex.
Citera
2017-06-01, 23:00
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jag förstår hur du tänker men det är inte Capri vi ska till.

4) kongresser

Nej det gör inget om städer återkommer men jag gillar att försöka hitta kända städer som man tycker borde ha varit med förr fast de inte har det. Den här t.ex.

Här var det stiltje... vet inte varför, men får för mig att det är bakverket som avses i fyran - not a clue... så drar till med en typisk mäss- och kongresstad, Nürnberg, till femsiffrigt odds (för stor stad i fel land bl a - m a o renodlat ledtrådstiggeri... .).
Citera
2017-06-01, 23:28
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Här var det stiltje... vet inte varför, men får för mig att det är bakverket som avses i fyran - not a clue... så drar till med en typisk mäss- och kongresstad, Nürnberg, till femsiffrigt odds (för stor stad i fel land bl a - m a o renodlat ledtrådstiggeri... .).

Och googlar man mäss- och kongresstad så hamnar man här:

Citat:
Boka din nästa mässa hos oss Linköping Konsert & Kongress är en utmärkt anläggning för att anordna din mässa. Vår erfarna personal har gedigen erfarenhet ...

Högre odds än Nürnberg?
Citera
2017-06-01, 23:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -
Högre odds än Nürnberg?

...osäkert... men likväl femsiffrigt!
Citera
2017-06-02, 01:05
Medlem
atts avatar
Citat:

Citat:
Och googlar man mäss- och kongresstad så hamnar man här:

Boka din nästa mässa hos oss Linköping Konsert & Kongress är en utmärkt anläggning för att anordna din mässa. Vår erfarna personal har gedigen erfarenhet ...

Högre odds än Nürnberg?

Varken Nürnberg eller Linköping.

5) fröken Julie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in