Citat:
Ursprungligen postat av
pudellus
Inte kollat klippen men Swansea? Språket har jag hört två gånger, på en spårvagn i östra Berlin och på ett tåg i Dalarna. Eller, jag vet inte, det liknande ingenting jag hört tidigare och bägge gångerna var det två killar som såg helt västerländska ut.
Helt korrekt, rätt svar. Ja engelska och kymriska talas i Wales och Swansea. Du vinner ett årskort på Swansea Citys hemmamatcher. Resan dit får du stå för själv. Frågan över till dig!
Swansea City (mitt favoritlag f.ö) har kommit som bäst på 6:e plats i den högsta divisionen 1982 och vann Ligacupen 2013.
Dansen avsågs förstås balett och Tchaikovskys Svansjön.
Swansea är näst störst efter Cardiff i Wales.
Om du hörde något märkligt språk i Dalarna kan det ha varit älvdalska.