Citat:
Snyggt!
Scania (hyttillverkningen) - del av VW-koncernen.
Nife batterier - ägs av franska SAFT, i sin tur del av Total-konglomeratet (notera hur total kursiverats...
).
Varvet ägs av holländska Damen shipyards.
Kärnverksamheten (
) - kärnkraftverken i tyska Unipers händer.
Observera att jag på intet sätt är emot utländsk ägande - ofta en bättre garant för industriell utveckling än att vara i händerna på "svenska" globalister, visar massor av exempel jag inte orkar dra här (ja, samtliga i Oskarshamn välskötta och blomstrande utom just Oskarshamns kraft - men beror ju mer på sinnessjuk svensk anti-kärnkraftsskattepolitik).
Och ni som avser "handla svenskt" på IKEA (detta smaklösa företag) nästa gång, tänk på att ni stöder ett företag som samtidigt som man inför muslimska bönerum avskaffar Julen ("vinterträd" i plast finns... jo, uttalad policy att vara "mångkulturella") stöder ett holländskt företag skapat av en skattesmitande svensk nazist.
Vad fan håller jag på med!!!??? Detta är en quiztråd - inte Speaker´s corner...
Sorry för OT, kulörta vinterträdskulor samt frågan till DeValera!
Scania (hyttillverkningen) - del av VW-koncernen.
Nife batterier - ägs av franska SAFT, i sin tur del av Total-konglomeratet (notera hur total kursiverats...
).Varvet ägs av holländska Damen shipyards.
Kärnverksamheten (
) - kärnkraftverken i tyska Unipers händer.Observera att jag på intet sätt är emot utländsk ägande - ofta en bättre garant för industriell utveckling än att vara i händerna på "svenska" globalister, visar massor av exempel jag inte orkar dra här (ja, samtliga i Oskarshamn välskötta och blomstrande utom just Oskarshamns kraft - men beror ju mer på sinnessjuk svensk anti-kärnkraftsskattepolitik).
Och ni som avser "handla svenskt" på IKEA (detta smaklösa företag) nästa gång, tänk på att ni stöder ett företag som samtidigt som man inför muslimska bönerum avskaffar Julen ("vinterträd" i plast finns... jo, uttalad policy att vara "mångkulturella") stöder ett holländskt företag skapat av en skattesmitande svensk nazist.
Vad fan håller jag på med!!!??? Detta är en quiztråd - inte Speaker´s corner...
Sorry för OT, kulörta vinterträdskulor samt frågan till DeValera!
Tackat, jag ska pryda mitt vinterträd med dom när vinterfesten den 24:e december är! Har köpt in en modern vinterkrubba där de vise männen är transor och josef och maria är ett samkönat par
Bra svenska ägare är nog en bristvara, liksom framför allt bra politiker som förstår vad som byggde Sveriges välstånd och vad som krävs för att bevara den. Men jag ser inte något positivt att företag köps upp, det slutar förr eller senare att verksamheten läggs ned i Sverige oavsett om den är lönsam eller ej.
1 Nu begår vi oss till Vita Huset och dess omgivningar
2. Det finns en tårta döpt efter staden, dock oklart för mig om den har någon som helst anknytning till staden.